V našom svete zdanlivo okamžitej reakcie sú manuálne procesy pre zákazníkov a zamestnancov veľmi nepríjemné. Manuálne spracovávanie spôsobuje zbytočné oneskorenia a chyby. Napríklad účtovné tímy
údajne nesprávne klasifikujú každú dvadsiatu faktúru v dôsledku manuálneho postupu. Zákazníci očakávajú dokonalé a rýchle služby, pričom digitálne transakcie sa stávajú skôr očakávaným minimom než bonusom navyše. Štandardizácia procesov pomocou automatizácie pomáha zlepšovať služby zákazníkom tým, že urýchľuje reakcie, znižuje mieru chybovosti a zvyšuje kvalitu práce.
Zamestnanci medzitým prahnú po automatizácii, aby sa mohli sústrediť na plnohodnotnejšiu prácu, ktorá je hnacím motorom inovácií. Spracovanie papierových dokumentov si vyžaduje čas a trpezlivosť, takže zostáva menej času na kreatívne projekty a riešenie problémov, ktoré hýbu firmou. Náš prieskum ukázal, že 64 % európskych zamestnancov by práca bavila viac, keby mali čas na kreatívne úlohy. Zbavenie zamestnancov ťažkej administratívnej záťaže a nudných manuálnych procesov pomáha zvýšiť ich angažovanosť a dáva im pocit, že si ich viac cenia.
Okrem zvýšenia kultúry na pracovisku má automatizácia aj jednoznačné výhody pre produktivitu. Manuálne procesy predstavujú pre firmy vysoké náklady na pracovnú silu a nízku pridanú hodnotu. Nehovoriac o problémoch súvisiacich s dodržiavaním predpisov a bezpečnosťou fyzických dokumentov. Okrem optimalizácie zdrojov a istoty, že dokumenty sú bezpečne uložené, ponúka automatizácia procesov aj výhody pre životné prostredie, pretože firmy používajú menej papiera.