Prečo sociálna zodpovednosť podnikov znamená viac ako sľuby a sadenie stromov
Nicola Downing, COO, Ricoh Europe
Ricoh Europe, 13. novembra 2018 – Jediné kliknutie na čarovné slovné spojenie „SZP“ (sociálna zodpovednosť podnikov) prináša mnoho zdravo znejúcich fráz, záväzkov a sľubov. No kým každý z nich istým spôsobom vyjadruje dôležitosť rešpektovania našej planéty, procesov a ľudí, koľko z nich sa nás skutočne dotýka?
No keď príde na zlyhanie SZP v organizácii, sémantika predstavuje veľkú časť problému. Voľné zamenenie termínov ako SZP, environment a udržateľnosť vedú iba k nejednoznačnosti a zmätkom. Rovnaký výsledok dosiahneme zamenením pojmov ako ciele, stratégie a taktika, pričom neberieme do úvahy jemné nuansy každého z nich.
Jestvuje príslovie, že žiadne dve slová neznamenajú to isté. Prilievať blato do už tak zašpinenej kaluže plnej referencií veľmi poškodzuje dôležitosť SZP.
- Riešenie sociálnych problémov prostredníctvom podnikateľských aktivít, teda produktmi a službami, ktoré ponúkame.
- Riešenie sociálnych problémov posilnením našej manažérskej základne, a to dodržiavaním ľudských práv, podporou rozmanitosti, zlepšením riadenia nášho dodávateľského reťazca a znižovaním uhlíkovej stopy.
- Zapájanie sa do aktivít v sfére sociálnych príspevkov v miestnych komunitách, a to spoluprácou s rôznymi partnermi, aby sme ochránili životné prostredie a mali pozitívny vplyv na spoločnosť.
| O spoločnosti Ricoh |
Spoločnosť Ricoh posilňuje digitálne pracoviská pomocou inovatívnych technológií a služieb, ktoré umožňujú jednotlivcom pracovať inteligentnejšie odkiaľkoľvek.
Vďaka vycibreným znalostiam a organizačným schopnostiam, ktoré spoločnosť Ricoh rozvíjala počas svojej 85-ročnej histórie, je popredným poskytovateľom digitálnych služieb, správy informácií a riešení pre tlač a vizualizáciu navrhnutých na podporu digitálnej transformácie a optimalizáciu výkonnosti spoločnosti.
Skupina Ricoh, s hlavným sídlom v Tokiu, má významné prevádzky naprieč celým svetom a jej produkty a služby sa v súčasnosti dostávajú k zákazníkom v približne 200 krajinách a regiónoch. Na konci fiškálneho roku v marci 2022 dosiahla Skupina Ricoh celosvetový obrat vo výške 1 758 miliárd jenov (približne 14,5 miliardy USD).
Ďalšie informácie nájdete na stránkach www.ricoh.sk.
© 2022 RICOH COMPANY, LTD. Všetky práva vyhradené. Akékoľvek uvádzané názvy produktov sú registrovanými ochrannými známkami príslušných spoločností.
Kontakt pre médiá:
Monika Pravdová
Marketing Executive
RICOH Slovakia s.r.o.
E-mail: monika.pravdova@ricoh.sk
Mobile: +421 948 461 159
www.facebook.com/RicohSlovakia/
https://www.linkedin.com/company/ricoh-slovakia/