Prečo sociálna zodpovednosť podnikov znamená viac ako sľuby a sadenie stromov
13.11.2018

Prečo sociálna zodpovednosť podnikov znamená viac ako sľuby a sadenie stromov

Nicola Downing, COO, Ricoh Europe

Ricoh Europe, 13. novembra 2018 – Jediné kliknutie na čarovné slovné spojenie „SZP“ (sociálna zodpovednosť podnikov) prináša mnoho zdravo znejúcich fráz, záväzkov a sľubov. No kým každý z nich istým spôsobom vyjadruje dôležitosť rešpektovania našej planéty, procesov a ľudí, koľko z nich sa nás skutočne dotýka?

Dovoľte, aby som sa vyjadrila jasne: sociálna zodpovednosť podnikov je neuveriteľne dôležitá, to je nepochybné. Pre podnikanie a ľudí je ale prakticky nemožné, aby kúpili niečo, čomu nerozumejú. Bez ohľadu na to, aké podstatné to pre nich vraj je.
Skrátka, je načase, aby sme si vypláchli ústa, keď ideme hovoriť o SZP.
Veľmi málo z nás hovorí presne tak, ako píše. A to je dobré aj preto, lebo nás to ukazuje ako ľudské bytosti, ktoré majú sklony k nedokonalej artikulácii.

No keď príde na zlyhanie SZP v organizácii, sémantika predstavuje veľkú časť problému. Voľné zamenenie termínov ako SZP, environment a udržateľnosť vedú iba k nejednoznačnosti a zmätkom. Rovnaký výsledok dosiahneme zamenením pojmov ako ciele, stratégie a taktika, pričom neberieme do úvahy jemné nuansy každého z nich.
Jestvuje príslovie, že žiadne dve slová neznamenajú to isté. Prilievať blato do už tak zašpinenej kaluže plnej referencií veľmi poškodzuje dôležitosť SZP.

  1. Riešenie sociálnych problémov prostredníctvom podnikateľských aktivít, teda produktmi a službami, ktoré ponúkame.
  2. Riešenie sociálnych problémov posilnením našej manažérskej základne, a to dodržiavaním ľudských práv, podporou rozmanitosti, zlepšením riadenia nášho dodávateľského reťazca a znižovaním uhlíkovej stopy.
  3. Zapájanie sa do aktivít v sfére sociálnych príspevkov v miestnych komunitách, a to spoluprácou s rôznymi partnermi, aby sme ochránili životné prostredie a mali pozitívny vplyv na spoločnosť.
Hlavnou myšlienkou je, že podniky musia rozširovať svoje SZP programy a povýšiť ich nad svoje dobre myslené ambície. SZP je stav mysle. Treba ho zdieľať a propagovať (vnútorne i externe), používaním úprimného jazyka, ktorý si zaslúži.
Nikdy predtým nebol lepší čas na to, aby sme dali SZP do poriadku. Dni, kedy vláda a správne orgány boli v rámci riešenia sociálnych problémov jedinými zodpovednými, sú dávno preč. Je správne, že dnes túto výzvu preberajú univerzity, výskumné inštitúcie a mimovládne organizácie a spoločnosti. A všetko sa vracia k tomu, že opäť hovoria rovnakým jazykom.

| O spoločnosti Ricoh |

Spoločnosť Ricoh posilňuje digitálne pracoviská pomocou inovatívnych technológií a služieb, ktoré umožňujú jednotlivcom pracovať inteligentnejšie odkiaľkoľvek.

Vďaka vycibreným znalostiam a organizačným schopnostiam, ktoré spoločnosť Ricoh rozvíjala počas svojej 85-ročnej histórie, je popredným poskytovateľom digitálnych služieb, správy informácií a riešení pre tlač a vizualizáciu navrhnutých na podporu digitálnej transformácie a optimalizáciu výkonnosti spoločnosti.

Skupina Ricoh, s hlavným sídlom v Tokiu, má významné prevádzky naprieč celým svetom a jej produkty a služby sa v súčasnosti dostávajú k zákazníkom v približne 200 krajinách a regiónoch. Na konci fiškálneho roku v marci 2022 dosiahla Skupina Ricoh celosvetový obrat vo výške 1 758 miliárd jenov (približne 14,5 miliardy USD).

Ďalšie informácie nájdete na stránkach www.ricoh.sk.

© 2022 RICOH COMPANY, LTD. Všetky práva vyhradené. Akékoľvek uvádzané názvy produktov sú registrovanými ochrannými známkami príslušných spoločností.

Kontakt pre médiá: 

Monika Pravdová

Marketing Executive

RICOH Slovakia s.r.o.

E-mail: monika.pravdova@ricoh.sk

Mobile: +421 948 461 159

www.facebook.com/RicohSlovakia/

https://www.linkedin.com/company/ricoh-slovakia/

https://www.instagram.com/ricoh.slovakia/

www.ricoh.sk