Netreba smútiť za kanceláriami
16.07.2020

Netreba smútiť za kanceláriami

By David Mills, CEO, Ricoh Europe

Ricoh Europe, Londýn, 16. júla 2020 - "Žiadne pracovisko nie je kompletné bez miesta na zdriemnutie.“[1] To sú slová riaditeľa Google pre správu nehnuteľností a pracovísk, ktoré povedal v roku 2013. Vtedy bolo spanie v kancelárii neoddeliteľnou súčasťou vízie spoločnosti Google pre budúcnosť práce. Chceli, aby ľudia trávili všetok svoj čas v kancelárii.

Don’t mourn the immortal office
Aj keď existujú výskumy, ktoré podporujú výhody krátkych „šlofíkov“ pre doplnenie energie, myšlienka tráviť celý deň v kancelárii sa vytratila. Existujú dokonca dôkazy o tom, že práca na diaľku v dôsledku pandémie spôsobí 50% pokles dopytu po kancelárskych priestoroch.[2]
Je to teda začiatok konca práce z kancelárie? Rozhodne nie.
Úspešné pracoviská budú musieť zabudnúť na staré spôsoby práce a prijať nový, zmiešaný prístup. Jednoducho povedané, je čas, aby sa pracoviská zmenili. Tu je návod:

Toto nie je zbohom

Mnoho z nás, vrátane mňa, si zamilovalo prácu z domáceho prostredia, keď sa všetko zavrelo a my sme museli zostať doma. Ale aj keď mi nechýbalo dochádzanie, chýbalo mi stretávanie sa s kolegami tvárou v tvár v kancelárii.

Možno môže byť prekvapenie, že práve mladšia generácia mala problémy adaptovať sa na prácu mimo kancelárie. Deväť z desiatich pracovníkov patriace ku generácii Z uviedlo, že mali počas pandémie ťažkosti pracovať celý deň z domu. Hlavnou príčinou tohto pocitu sú pocity izolácie a osamelosti.[3] To dáva zmysel, keď uvážime, že veľa pracovníkov z generácie Y (a starších) žije so svojimi rodinami - takže viac času stráveného doma je pre nich skôr pozitívny zážitok.
Existuje nespočetné množstvo ďalších dôvodov, prečo robí ľuďom problém prispôsobiť sa - od nekonzistentnej komunikácie s kolegami až po nutnosť používania nových technológií. Nie každý zamestnanec si prirodzene užíva prácu z domu. Niektorí ľudia sú viac produktívni v kancelárii, obklopení kolegami. A je to v poriadku. Niektorí ľudia si užívajú neformálne stretnutia, rozhovory pri káve a všeobecný rozruch okolo svojich spolupracovníkov. Motivuje ich to.

Malé a bezpečné pracovné priestory pre spoluprácu

Priestory, ktoré firmy svojim zamestnancom poskytujú, sa budú musieť zmeniť. Prichádza na rad kombinovaná práca. Budúce pracovné prostredie s najväčšou pravdepodobnosťou ponúkne kombináciu kancelárie, podporovanej inými flexibilnými a vzdialenými pracoviskami.

Táto kombinácia pracovných miest bude vyžadovať niekoľko zmien. Vzhľadom k tomu, že pracovníci očakávajú zachovanie flexibility, ktorú získali počas karantény, musia sa manažéri snažiť umožniť prácu odkiaľkoľvek. Musí sa tiež viac investovať do ochrany zamestnancov. Riešenie má mnoho podôb - funkcia okamžitého chatu a interaktívne obrazovky sú dve rýchle opatrenia, ktoré umožňujú pracovníkom komunikovať rýchlym a bezkontaktným spôsobom.
Termovízne kamery sa pravdepodobne stanú tiež súčasťou pracovísk. Zobrazujú tepelnú mapu danej oblasti. Sú schopné určiť telesnú teplotu ľudí a raz a navždy vyriešiť nezhody ohľadom nastavenia klimatizácie v kancelárii.

Myšlienky na záver

Hlavnou pointou je, že firmy musia byť proaktívne a musia pružne reagovať. To znamená vybaviť zamestnanca správnymi nástrojmi a nastaviť procesy, aby sa mohli spojiť, byť produktívni a dynamickí.

Manažéri musia tiež rozvíjať pocit tímovej jednoty medzi kolegami, ktorí spolupracujú na diaľku. Je to ťažké, keď všetci nie sú v rovnakej miestnosti, ale je to rozhodne uskutočniteľné.
Zistite tu, ako vám Ricoh môže pomôcť vytvoriť inteligentné a bezpečné pracovisko:

| O spoločnosti Ricoh |

Spoločnosť Ricoh posilňuje digitálne pracoviská pomocou inovatívnych technológií a služieb, ktoré umožňujú jednotlivcom pracovať inteligentnejšie odkiaľkoľvek.

Vďaka vycibreným znalostiam a organizačným schopnostiam, ktoré spoločnosť Ricoh rozvíjala počas svojej 85-ročnej histórie, je popredným poskytovateľom digitálnych služieb, správy informácií a riešení pre tlač a vizualizáciu navrhnutých na podporu digitálnej transformácie a optimalizáciu výkonnosti spoločnosti.

Skupina Ricoh, s hlavným sídlom v Tokiu, má významné prevádzky naprieč celým svetom a jej produkty a služby sa v súčasnosti dostávajú k zákazníkom v približne 200 krajinách a regiónoch. Na konci fiškálneho roku v marci 2022 dosiahla Skupina Ricoh celosvetový obrat vo výške 1 758 miliárd jenov (približne 14,5 miliardy USD).

Ďalšie informácie nájdete na stránkach www.ricoh.sk.

© 2022 RICOH COMPANY, LTD. Všetky práva vyhradené. Akékoľvek uvádzané názvy produktov sú registrovanými ochrannými známkami príslušných spoločností.

Kontakt pre médiá: 

Monika Pravdová

Marketing Executive

RICOH Slovakia s.r.o.

E-mail: monika.pravdova@ricoh.sk

Mobile: +421 948 461 159

www.facebook.com/RicohSlovakia/

https://www.linkedin.com/company/ricoh-slovakia/

https://www.instagram.com/ricoh.slovakia/

www.ricoh.sk