Politika používania súborov cookies

Ricoh používa nástroje na zhromažďovanie údajov, ako sú súbory cookies, pre lepšiu prácu so stránkami. Postup, ako tieto nastavenia zmeniť, ako aj ďalšie informácie o súboroch cookies nájdete tu.

Netreba smútiť za kanceláriami

By David Mills, CEO, Ricoh Europe

Ricoh Europe, Londýn, 16. júla 2020 - "Žiadne pracovisko nie je kompletné bez miesta na zdriemnutie.“[1] To sú slová riaditeľa Google pre správu nehnuteľností a pracovísk, ktoré povedal v roku 2013. Vtedy bolo spanie v kancelárii neoddeliteľnou súčasťou vízie spoločnosti Google pre budúcnosť práce. Chceli, aby ľudia trávili všetok svoj čas v kancelárii.

Don’t mourn the immortal office

Aj keď existujú výskumy, ktoré podporujú výhody krátkych „šlofíkov“ pre doplnenie energie, myšlienka tráviť celý deň v kancelárii sa vytratila. Existujú dokonca dôkazy o tom, že práca na diaľku v dôsledku pandémie spôsobí 50% pokles dopytu po kancelárskych priestoroch.[2]

Je to teda začiatok konca práce z kancelárie? Rozhodne nie.

Úspešné pracoviská budú musieť zabudnúť na staré spôsoby práce a prijať nový, zmiešaný prístup. Jednoducho povedané, je čas, aby sa pracoviská zmenili. Tu je návod:

Toto nie je zbohom

Mnoho z nás, vrátane mňa, si zamilovalo prácu z domáceho prostredia, keď sa všetko zavrelo a my sme museli zostať doma. Ale aj keď mi nechýbalo dochádzanie, chýbalo mi stretávanie sa s kolegami tvárou v tvár v kancelárii.

Možno môže byť prekvapenie, že práve mladšia generácia mala problémy adaptovať sa na prácu mimo kancelárie. Deväť z desiatich pracovníkov patriace ku generácii Z uviedlo, že mali počas pandémie ťažkosti pracovať celý deň z domu. Hlavnou príčinou tohto pocitu sú pocity izolácie a osamelosti.[3] To dáva zmysel, keď uvážime, že veľa pracovníkov z generácie Y (a starších) žije so svojimi rodinami - takže viac času stráveného doma je pre nich skôr pozitívny zážitok.

Existuje nespočetné množstvo ďalších dôvodov, prečo robí ľuďom problém prispôsobiť sa - od nekonzistentnej komunikácie s kolegami až po nutnosť používania nových technológií. Nie každý zamestnanec si prirodzene užíva prácu z domu. Niektorí ľudia sú viac produktívni v kancelárii, obklopení kolegami. A je to v poriadku. Niektorí ľudia si užívajú neformálne stretnutia, rozhovory pri káve a všeobecný rozruch okolo svojich spolupracovníkov. Motivuje ich to.

Malé a bezpečné pracovné priestory pre spoluprácu

Priestory, ktoré firmy svojim zamestnancom poskytujú, sa budú musieť zmeniť. Prichádza na rad kombinovaná práca. Budúce pracovné prostredie s najväčšou pravdepodobnosťou ponúkne kombináciu kancelárie, podporovanej inými flexibilnými a vzdialenými pracoviskami.

Táto kombinácia pracovných miest bude vyžadovať niekoľko zmien. Vzhľadom k tomu, že pracovníci očakávajú zachovanie flexibility, ktorú získali počas karantény, musia sa manažéri snažiť umožniť prácu odkiaľkoľvek. Musí sa tiež viac investovať do ochrany zamestnancov. Riešenie má mnoho podôb - funkcia okamžitého chatu a interaktívne obrazovky sú dve rýchle opatrenia, ktoré umožňujú pracovníkom komunikovať rýchlym a bezkontaktným spôsobom.

Termovízne kamery sa pravdepodobne stanú tiež súčasťou pracovísk. Zobrazujú tepelnú mapu danej oblasti. Sú schopné určiť telesnú teplotu ľudí a raz a navždy vyriešiť nezhody ohľadom nastavenia klimatizácie v kancelárii.

Myšlienky na záver

Hlavnou pointou je, že firmy musia byť proaktívne a musia pružne reagovať. To znamená vybaviť zamestnanca správnymi nástrojmi a nastaviť procesy, aby sa mohli spojiť, byť produktívni a dynamickí.

Manažéri musia tiež rozvíjať pocit tímovej jednoty medzi kolegami, ktorí spolupracujú na diaľku. Je to ťažké, keď všetci nie sú v rovnakej miestnosti, ale je to rozhodne uskutočniteľné.

Zistite tu, ako vám Ricoh môže pomôcť vytvoriť inteligentné a bezpečné pracovisko:

| O spoločnosti Ricoh |

Ricoh podporuje digitálne pracoviská  využívajúce inovatívne technológie a služby, ktoré ľuďom umožňujú pracovať efektívnejším spôsobom.

S vycibrenými znalosťami a organizačnými schopnosťami, ktoré sa rozvíjali v priebehu 85-ročnej histórie, je spoločnosť Ricoh popredným poskytovateľom riešení pre správu dokumentov, IT služieb, komunikačných služieb, komerčnej a priemyselnej tlače, digitálnych fotoaparátov a priemyselných systémov.

Skupina Ricoh, so sídlom v Tokiu, má hlavné prevádzky po celom svete a jej produkty a služby sa v súčasnosti dostávajú k zákazníkom v približne 200 krajinách a regiónoch. Vo finančnom roku, ktorý sa skončil marci 2021,  skupina Ricoh Group dosiahla celosvetové tržby vo výške 1 682 miliárd jenov (približne 15,1 miliárd USD).

Ďalšie informácie nájdete na stránkach www.ricoh-europe.com.

© 2021 RICOH COMPANY, LTD. Všetky práva vyhradené. Akékoľvek uvádzané názvy produktov sú registrovanými ochrannými známkami príslušných spoločností.

Kontakt pre médiá: 
Monika Pravdová
Marketing Executive
RICOH Slovakia s.r.o.
Mobile: +421 948 461 159