Cesta späť do reality
Nicola Downing, COO, Ricoh Europe
Ako by aj mala byť, bezpečnosť jednotlivca je prioritou číslo jeden, keďže podnikateľská komunita koná na základe starostlivo pripravených plánov.
Od dôkladnejších metód čistenia a upraveného pracovného času až po delené pracovné priestory a rezerváciu pracovných stolov cez aplikáciu nedošlo k zníženiu pohodlia. Taktiež prudko stúpal dopyt po termovíznych kamerách a stále viac zákazníkov má záujem o technológiu spoločnosti Ricoh, aby mohli zmerať telesnú teplotu vracajúcich sa zamestnancov.
Nedávno som dostala otázku, čo mi v našej kancelárii v centre Londýna najviac chýba – jednoduchá otázka, na ktorú je ľahké odpovedať. Pre mňa sú nenahraditeľné neplánované interakcie. Všetci sme sa naučili niečo nové či už o podnikaní, klientoch alebo priemysle počas „rozhovoru alebo prechádzke“ s kolegom. Aj keď debaty pri automate s nápojmi sa zdajú byť bezvýznamné, nenútené konverzácie na pracovisku často vedú k lepším vzťahom, nápadom a výsledkom. Konverzácia pri káve alebo na chodbe môže byť rovnako produktívna ako tá na pracovnom stretnutí alebo v zasadacej miestnosti.
Analýza z výskumnej skupiny Alpha Wise Morgana Stanleyho dokazuje, že francúzske spoločnosti sú na čele v rámci návratu zamestnancov späť na pracoviská. Vo Francúzsku sa do kancelárií vrátilo 83 percent zamestnancov, po ňom nasleduje Taliansko so 76 percentami, Španielsko so 73 percentami a Nemecko so 70 percentami. Na opačnej strane je Spojené kráľovstvo, kde sa do kancelárií vrátilo iba 34 percent zamestnancov.
I keď som plne ocenila extra čas strávený s rodinou a menej cestovania, uvedomujem si, že nie každý mal rovnakú skúsenosť. Sociálny aspekt práce v kancelárii by sa nemal nikdy podceňovať. Kto mohol vedieť, akým efektívnym sa preukáže byť pri pocitoch odlúčenia a podpore spolupatričnosti?
Taktiež by som sa rada vrátila do kancelárie, aby som ďalej využívala skutočne inkluzívnu kultúru našej spoločnosti Ricoh Europe. Nenechajte sa zmiasť, nedošlo k úbytku neuveriteľných platforiem a systémov, ktorými disponujeme. Vďaka našej vhodnej technológii, ako aj technológii našich partnerov, práca na diaľku už nepredstavuje problém. Naša aplikácia na správu zariadení Smart Spaces a aplikácia na rezerváciu pracovísk sa už uplatnili. Avšak pokiaľ ide o rozvoj skutočne rozmanitej a prosperujúcej kultúry, je vždy efektívnejšie, keď sme v tej istej budove.
Rovnako ako pri každom podobnom prípade, trik spočíva v jasnej a pravidelnej komunikácii so zamestnancami. Ako vedenie spoločnosti nikdy nemôžeme byť priveľmi empatickí. To znamená pochopiť a uznať pocity obáv a zmeny, ktoré mohli nastať v živote zamestnancov počas pandémie. Najlepšou cestou pre väčšinu spoločností sa zdá byť „zmiešané“ riešenie, ktoré umožňuje zamestnancom rozdeliť si pracovnú dobu na čas v kancelárii a doma.
Aj keď všetky cesty naprieč Európou momentálne nemusia viesť do kancelárií, je to nepochybne cesta k miestu, kde sme najspoločenskejší, najspontánnejší a najefektívnejší.
Kliknite sem, aby ste zistili, ako vám spoločnosť Ricoh môže pomôcť vytvoriť inteligentné a bezpečné pracovisko.
| O spoločnosti Ricoh |
Spoločnosť Ricoh posilňuje digitálne pracoviská pomocou inovatívnych technológií a služieb, ktoré umožňujú jednotlivcom pracovať inteligentnejšie odkiaľkoľvek.
Vďaka vycibreným znalostiam a organizačným schopnostiam, ktoré spoločnosť Ricoh rozvíjala počas svojej 85-ročnej histórie, je popredným poskytovateľom digitálnych služieb, správy informácií a riešení pre tlač a vizualizáciu navrhnutých na podporu digitálnej transformácie a optimalizáciu výkonnosti spoločnosti.
Skupina Ricoh, s hlavným sídlom v Tokiu, má významné prevádzky naprieč celým svetom a jej produkty a služby sa v súčasnosti dostávajú k zákazníkom v približne 200 krajinách a regiónoch. Na konci fiškálneho roku v marci 2022 dosiahla Skupina Ricoh celosvetový obrat vo výške 1 758 miliárd jenov (približne 14,5 miliardy USD).
Ďalšie informácie nájdete na stránkach www.ricoh.sk.
© 2022 RICOH COMPANY, LTD. Všetky práva vyhradené. Akékoľvek uvádzané názvy produktov sú registrovanými ochrannými známkami príslušných spoločností.
Kontakt pre médiá:
Monika Pravdová
Marketing Executive
RICOH Slovakia s.r.o.
E-mail: monika.pravdova@ricoh.sk
Mobile: +421 948 461 159
www.facebook.com/RicohSlovakia/
https://www.linkedin.com/company/ricoh-slovakia/