Generation Innovate
Firmy v rámci každého odvetvia rozvíjajú predpoklady, ako musia fungovať a čo musia urobiť, aby uspeli. Avšak pri porovnaní s obdobím spred piatich rokov sa trh nesmierne zmenil. Nesprávnym posúdením a reagovaním na zmeny navôkol môžu firmy prísť o svoju šancu. Riaditelia firiem musia pochopiť rýchlo sa meniaci trh a spoznať nové kritéria úspechu.
Nová štúdia spoločnosti Ricoh Europe realizovaná spoločnosťou Coleman Parkes skúma, ako riaditelia malých a stredných podnikov pristupujú k inováciám a potrebe rozvoja, aby prežili.
Prieskum prebehol v auguste 2018 a zúčastnilo sa ho 3 300 riaditeľov malých a stredných podnikov z Rakúska, Belgicka, Luxemburska, Českej republiky, Dánska, Fínska, Francúzska, Nemecka, Maďarska, Talianska, Holandska, Nórska, Poľska, Portugalska, Ruska, Slovenska, Južnej Afriky, Španielska, Švédska, Švajčiarska, Turecka, Spojeného kráľovstva a Írska.

Nedostatok inovácií – hrozba pre prežitie malých a stredných podnikov
Zmeny spôsobené digitálnymi technológiami, regulačné požiadavky a hospodárske výkyvy predstavujú vážne ohrozenie prežitia malých a stredných podnikov. Tretina riaditeľov malých a stredných podnikov sa v prieskume vyjadrila, že ak nebudú v rámci reakcie na tieto zmeny reagovať, do roku 2020 vypadnú z hry. Ak sa chcú riaditelia malých a stredných podnikov naďalej zameriavať na rast zisku a rozširovanie prevádzok, musia byť pripravení prekonať svoje tradičné zmýšľanie o najlepšom spôsobe inovácií.

Konverzia obchodnej činnosti pre uspokojenie potrieb zákazníkov
Tempo zmien v digitálnom svete aj naďalej predstavuje pre malé a stredné podniky veľké výzvy.
Takmer štvrtina (24 %) lídrov malých a stredných podnikov v Európe očakáva, že v priebehu nasledujúcich piatich rokov úplne zmenia svoju ponuku, aby mohli naďalej pokračovať v podnikaní. Väčšina (91 %) si myslí, že budú musieť aspoň čiastočne zmeniť svoj obchodný model.