Zamestnanci malých firiem sa obávajú, že prídu o možnosť kombinovanej práce
Traja z piatich zamestnancov malých firiem predpokladajú, že po uvoľnení obmedzení v súvislosti s Covid-19 budú pracovať prevažne v kancelárii kvôli vysokej úrovni administratívnych a papierových procesov
Takmer polovica (45%) tvrdí, že by boli produktívnejší, keby neboli natoľko zaťažovaní administratívou. Ťažkopádne a tradičné spôsoby práce bránia malým firmám dosiahnuť silnejšiu spodnú hranicu, pričom zamestnanci majú menej alebo obmedzený čas na ďalší predaj alebo navrhovanie nových obchodných modelov. A kým zamestnancom unikajú takéto príležitosti, svoju tvorivosť, motiváciu a pracovnú spokojnosť ubíjajú vykonávaním nevyhnutných úmorných a všedných úloh.
Podľa spozorovaných požiadaviek zamestnancov je hlavnou hnacou silou k ich návratu do kancelárie miera pracovnej záťaže, ktorá rastie kvôli nedostatku nástrojov na podporu prínosnejších úloh pri práci na diaľku a nepostačujúcim investíciám do automatizovaných procesov. Dvaja z piatich (40%) zamestnancov majú pri práci na diaľku ťažkosti s prístupom k poznatkom a informáciám z podnikových systémov, potrebných na poskytovanie lepších služieb klientom, čím sa obmedzujú rýchle, pohodlné a osobné služby, vďaka ktorým sú malé firmy známe. Toto by mohlo hrať do kariet väčším konkurentom, ktorých zamestnanci majú zvyčajne k dispozícii ľahší prístup k údajom nevyhnutných na optimalizáciu zákazníckej skúsenosti. Polovica respondentov prieskumu (51%) verí, že automatizované procesy sú skutočnou odpoveďou. Okrem zlepšenia pracovných skúseností by to podporilo úsilie udržať si špičkové talenty, ako sú napríklad predajcovia, ktorí sú často tvárou spoločnosti. V skutočnosti každý štvrtý (25%) uvažuje o prechode k zamestnávateľovi, ktorý má lepšie vybavenie pre prácu na diaľku. Automatizácia kľúčových procesov by zároveň podporila ich úsilie o zvýšenie lojality zákazníkov a upevnila postavenie malých firiem ako digitálne zdatnejších subjektov.
| O spoločnosti Ricoh |
Spoločnosť Ricoh posilňuje digitálne pracoviská pomocou inovatívnych technológií a služieb, ktoré umožňujú jednotlivcom pracovať inteligentnejšie odkiaľkoľvek.
Vďaka vycibreným znalostiam a organizačným schopnostiam, ktoré spoločnosť Ricoh rozvíjala počas svojej 85-ročnej histórie, je popredným poskytovateľom digitálnych služieb, správy informácií a riešení pre tlač a vizualizáciu navrhnutých na podporu digitálnej transformácie a optimalizáciu výkonnosti spoločnosti.
Skupina Ricoh, s hlavným sídlom v Tokiu, má významné prevádzky naprieč celým svetom a jej produkty a služby sa v súčasnosti dostávajú k zákazníkom v približne 200 krajinách a regiónoch. Na konci fiškálneho roku v marci 2022 dosiahla Skupina Ricoh celosvetový obrat vo výške 1 758 miliárd jenov (približne 14,5 miliardy USD).
Ďalšie informácie nájdete na stránkach www.ricoh.sk.
© 2022 RICOH COMPANY, LTD. Všetky práva vyhradené. Akékoľvek uvádzané názvy produktov sú registrovanými ochrannými známkami príslušných spoločností.
Kontakt pre médiá:
Monika Pravdová
Marketing Executive
RICOH Slovakia s.r.o.
E-mail: monika.pravdova@ricoh.sk
Mobile: +421 948 461 159
www.facebook.com/RicohSlovakia/
https://www.linkedin.com/company/ricoh-slovakia/