Zabezpečenie napĺňania a oslava spojenectva v tomto Ricoh Global SDGs Action Month
07.06.2022

Zabezpečenie napĺňania a oslava spojenectva v tomto Ricoh Global SDGs Action Month

Nicola Downing, CEO Ricoh Europe

Ricoh Europe, Londýn, 07. júna 2022 - Napriek tomu, že vo svete podnikania nechýba neistota, jedno isté je: sme pevne v ére zamestnanca zameraného na cieľ.

Zabezpečenie napĺňania a oslava spojenectva v tomto Ricoh Global SDGs Action Month

V posledných rokoch prudko vzrástli výzvy, aby spoločnosti prijali preukázateľné záväzky v rámci agendy ESG. Nejde o nič hlboké alebo záhadné - ľudia jednoducho chcú pracovať pre dobré a zodpovedné spoločnosti (a nakupovať od nich). Nie je to len osobný postreh. Existuje množstvo článkov, štúdií a názorov, ktoré kladú skutočne zodpovednú spoločnosť medzi kľúčové kritériá pre potenciálnych zamestnancov (často ho nájdete medzi platom a možnosťou hybridnej práce).

Ale ako presne vyzerá zodpovedná a cieľavedomá spoločnosť? 

Som presvedčená, že všetky spoločnosti majú povinnosť (nielen voči sebe samým) preukázať svoj cieľavedomý prístup. To ide prirodzene ruka v ruke so zdravou a inkluzívnou firemnou kultúrou, v ktorej sú ľudia a planéta na prvom mieste. 

Každý rok v júni oslavujeme Ricoh Global SDGs Action Month. Cieľom tohto významného podujatia je posilniť náš záväzok voči cieľom trvalo udržateľného rozvoja OSN (SDGs) tým, že podnikáme kroky na zníženie nášho vplyvu na životné prostredie a pomáhame riešiť sociálne problémy prostredníctvom podnikania. Tento rok sme z "naplnenia prostredníctvom práce" urobili ústrednú tému našich aktivít a osláv a zároveň si pripomíname mesiac priazne zameranej na " spolupatričnosť". Čo presne tým však myslíme? 

Veríme, že kreatívna práca a pridaná hodnota je to, čo robí prácu skutočne naplnenou - či už ide o prácu v rámci spoločnosti Ricoh, alebo o to, ako podporujeme našich zákazníkov v ich práci. Preto je naplnenie prostredníctvom práce ústredným bodom našej vízie pre rok 2036 - rok, v ktorom Ricoh dovŕši 100 rokov a oslávi storočie na čele inovácií na pracovisku. Naplnenie je pocit získaný z úspechu a sebarozvoja v dôsledku plnenia zaujímavých úloh, ktorý ďaleko presahuje rámec jednoduchého zvyšovania efektivity a produktivity práce. 

Z prieskumu, ktorý si objednala spoločnosť Ricoh Europe, vyplýva, že väčšina zamestnancov je presvedčená, že digitalizácia procesov zlepšuje ich prácu, pretože administratívne zaťaženie, nedostatok kancelárskych rezervačných systémov a nevhodné technológie pracovného toku obmedzujú skúsenosti zamestnancov, a tým aj pravdepodobnosť, že sa budú cítiť spokojne. Napriek tomu, že len 11 % európskych kancelárskych zemestnancov má prístup k nástrojom na automatizáciu pracovných postupov, 69 % z nich tvrdí, že automatizácia procesov zlepšuje ich prácu. "Lepšia práca" zvyčajne znamená "spokojnejší ľudia", čím sa od digitálnych iniciatív odvíja línia k spokojnejším zamestnancom. 

Ak prejdeme k nášmu zameraniu na Mesiac rozmanitosti (Pride Month), môže sa zdať, že pojem "spojenectvo" je v súčasnosti veľmi trendy. A to je v poriadku, pretože pozornosť je určite vítaná. Nemalo by to však brániť akejkoľvek interpretácii jeho nepochybného významu. Musíme tiež zabrániť tomu, aby sa stal obeťou obchodného kotla módnych slov. 

Jednoducho povedané, spojenec je osoba, ktorá aktívne podporuje kultúru inklúzie a usiluje sa o jej rozvoj. Deje sa tak prostredníctvom zámerného, pozitívneho a vedomého úsilia, ktoré prináša prospech ľuďom ako celku. Už dlho som zástancom zabezpečenia skutočnej rozmanitosti na pracovisku na všetkých úrovniach. Nie je žiadnym tajomstvom, že najlepšie nápady sa často rodia zo stretnutia rôznorodých talentov. Je predsa ťažké zabezpečiť vyvážený a rôznorodý pohľad, keď tí, ktorí sedia za stolom, majú rovnaké vlastnosti, pôvod, vzdelanie a pohľad na svet. Spojenectvo tiež slúži na to, aby všetkým pripomenul význam (a dôvody) podujatí, ako sú Pride, Mesiac černošskej histórie a Medzinárodný deň žien.

Bez ohľadu na vašu pozíciu vo firemnej hierarchii, pôvod, alebo presvedčenie vás všetkých vyzývam, aby ste v júni ale aj neskôr podporili ciele trvalo udržateľného rozvoja. Potenciál ziskov z naplnenia a inklúzie je stávka príliš vysoká na to, aby ste to nerobili.

Zdroj: Nicola Downing, CEO Ricoh Europe, LinedIn

| O spoločnosti Ricoh |

Spoločnosť Ricoh posilňuje digitálne pracoviská pomocou inovatívnych technológií a služieb, ktoré umožňujú jednotlivcom pracovať inteligentnejšie odkiaľkoľvek.

Vďaka vycibreným znalostiam a organizačným schopnostiam, ktoré spoločnosť Ricoh rozvíjala počas svojej 85-ročnej histórie, je popredným poskytovateľom digitálnych služieb, správy informácií a riešení pre tlač a vizualizáciu navrhnutých na podporu digitálnej transformácie a optimalizáciu výkonnosti spoločnosti.

Skupina Ricoh, s hlavným sídlom v Tokiu, má významné prevádzky naprieč celým svetom a jej produkty a služby sa v súčasnosti dostávajú k zákazníkom v približne 200 krajinách a regiónoch. Na konci fiškálneho roku v marci 2022 dosiahla Skupina Ricoh celosvetový obrat vo výške 1 758 miliárd jenov (približne 14,5 miliardy USD).

Ďalšie informácie nájdete na stránkach www.ricoh.sk.

© 2022 RICOH COMPANY, LTD. Všetky práva vyhradené. Akékoľvek uvádzané názvy produktov sú registrovanými ochrannými známkami príslušných spoločností.

Kontakt pre médiá: 

Monika Pravdová

Marketing Executive

RICOH Slovakia s.r.o.

E-mail: monika.pravdova@ricoh.sk

Mobile: +421 948 461 159

www.facebook.com/RicohSlovakia/

https://www.linkedin.com/company/ricoh-slovakia/

https://www.instagram.com/ricoh.slovakia/

www.ricoh.sk