Všetko zlé môže byť aj trochu zelené
07.07.2020

Všetko zlé môže byť aj trochu zelené

Nicola Downing, COO, Ricoh Europe
Ricoh Europe, Londýn, 7. júl 2020 – Ako hovorí staré príslovie, obrázok vydá za tisíc slov. Od hrdosti pri promócii po radosť z rodinnej dovolenky. Obrázky to vždy vystihnú.
Všetko zlé môže byť aj trochu zelené
Nedávno ma zasiahlo, keď som videla fotografiu indického Taj Mahalu absolútne bez smogu. Jeho zmena v posledných mesiacoch ukazuje, ako veľmi náš negatívny dopad na životné prostredie poklesol, keď sa svet zastavil. Príbehy, ako je tento, nájdete po celom svete. V skutočnosti došlo medzinárodne k 20% poklesu dopytu po elektrine. Zníženie znečistenia Zeme bolo dokonca badateľné aj z vesmíru.
Vzhľadom k tomu, že sa obmedzenia po celom svete postupne zmierňujú, nemôžeme si nechať ujsť túto príležitosť k rozvoju udržateľnosti. Proste sa nemôžeme vrátiť ku starým spôsobom. Tu uvádzam, akú môže hrať úlohu firma pri realizácii ekologicky udržateľnejšej budúcnosti pre všetkých:

Podporovať environmentálne zodpovedné pracovné vzorce

Podporovať environmentálne zodpovedné pracovné vzorce. Kombinácia práce na diaľku a z kancelárie má mnoho prínosov pre efektivitu a rovnováhu medzi pracovným a súkromným životom. A tiež to má skvelý prínos pre udržateľnosť. S použitím správnych technológií doma, nemusíte absolvovať dlhé dochádzanie do práce, ktoré je spojené s nadmerným preťažením ciest alebo systému verejnej dopravy. Práca na diaľku tiež podporuje efektívnejšie využitie energie v kanceláriách, ktoré už nemusia zvládať požiadavky celej pracovnej sily.

Zladiť technológie s cieľom udržateľného rozvoja

Mnoho podnikov podniklo prvé kroky na zníženie svojej uhlíkovej stopy prihlásením sa k cieľom OSN pre udržateľný rozvoj (SDGs). Spoločnosť Ricoh sa zaviazala znížiť emisie skleníkových plynov o 63% do roku 2030. Podpísali sme tiež vyhlásenie “Uniting Business and Governments to Recover Better” podporené Globálnou dohodou OSN, ktorá nalieha na vlády, aby zosúladili ekonomickú pomoc spojenú s pandémiou Covid-19 a snahy o obnovu s najnovšími poznatkami vedy o klíme.

Aby sme však dosiahli tieto ambiciózne ciele, musíme technologickú stratégiu zladiť s potrebami udržateľnosti. To môže vyžadovať prehodnotenie spôsobu nasadenia infraštruktúry, znovuobjavenie kritických podnikových procesov a zjednodušené dosahovanie produktivity, spolupráce a kreativity bez nutnosti cestovania

Zahrnutie energeticky úsporného hardvéru a softvéru, ktoré redukuje plytvanie, tiež dáva zmysel. Nakoniec, ak nie ste udržateľná firma, nie ste konkurencieschopná firma.

Zapojte svojich ľudí

Spojenie a komunikácia medzi sebou nikdy nebola jednoduchšia. Tiež nikdy nebolo dôležitejšie priviesť svoju pracovnú silu na cestu k udržateľnosti. V skutočnosti je to niečo, čo zamestnanci vyžadujú - dve tretiny (65%) európskych zamestnancov očakáva, že ich zamestnávatelia budú prispievať k riešeniu problémov, ako je zmena klímy. Vysvetlením, prečo podnikáte kroky k tomu, aby ste boli zelenší a povzbudzovali ľudí k zapájaniu, im môže pomôcť cítiť sa súčasťou úspechu a posilňuje motiváciu a spokojnosť zamestnancov.

Som hrdá na to, ako sa moji kolegovia vrhli na toľkých užitočných činností, od ochrany lesov cez vyčistenie pláže, až po podporu nášho európskeho partnerstva s Alzheimer 's Research. Snáď najpôsobivejšie je, že v minulom fiškálnom roku strávili zamestnanci spoločnosti Ricoh viac ako 52 000 hodín dobrovoľníckymi aktivitami.

Čo ďalej?

Ako sa svet podnikania reštartuje a pretvára sa, bude ešte väčší prehľad o udržateľnosti podnikov. Budúcnosť je vždy neistá, ale jedna vec istá je - podniky, ktoré sa nezapoja do podpory udržateľnosti, neobstoja skúškou času.

Zdroj: Nicola Downing, LinkedIn

| O spoločnosti Ricoh |

Spoločnosť Ricoh posilňuje digitálne pracoviská pomocou inovatívnych technológií a služieb, ktoré umožňujú jednotlivcom pracovať inteligentnejšie odkiaľkoľvek.

Vďaka vycibreným znalostiam a organizačným schopnostiam, ktoré spoločnosť Ricoh rozvíjala počas svojej 85-ročnej histórie, je popredným poskytovateľom digitálnych služieb, správy informácií a riešení pre tlač a vizualizáciu navrhnutých na podporu digitálnej transformácie a optimalizáciu výkonnosti spoločnosti.

Skupina Ricoh, s hlavným sídlom v Tokiu, má významné prevádzky naprieč celým svetom a jej produkty a služby sa v súčasnosti dostávajú k zákazníkom v približne 200 krajinách a regiónoch. Na konci fiškálneho roku v marci 2022 dosiahla Skupina Ricoh celosvetový obrat vo výške 1 758 miliárd jenov (približne 14,5 miliardy USD).

Ďalšie informácie nájdete na stránkach www.ricoh.sk.

© 2022 RICOH COMPANY, LTD. Všetky práva vyhradené. Akékoľvek uvádzané názvy produktov sú registrovanými ochrannými známkami príslušných spoločností.

Kontakt pre médiá: 

Monika Pravdová

Marketing Executive

RICOH Slovakia s.r.o.

E-mail: monika.pravdova@ricoh.sk

Mobile: +421 948 461 159

www.facebook.com/RicohSlovakia/

https://www.linkedin.com/company/ricoh-slovakia/

https://www.instagram.com/ricoh.slovakia/

www.ricoh.sk