Väčšina zamestnancov vraví, že umelá inteligencia zlepší ich pracovný život, no nevidia žiadnu stratégiu pre implementáciu
05.02.2020

Väčšina zamestnancov vraví, že umelá inteligencia zlepší ich pracovný život, no nevidia žiadnu stratégiu pre implementáciu

Správa Ricoh Europe „Future of Work“ Budúcnosť práce odhaľuje zmenu postojov k technológii.

Ricoh Europe, Londýn, 5. február 2020 – Budúca generácia zariadení spôsobí revolúciu na pracovisku, pričom 54% zamestnancov verí, že zamestnávatelia využijú umelú inteligenciu (AI) a ďalšie technológie na to, aby zlepšili pracovné skúsenosti. Okrem toho sa iba 28% pracovníkov obáva, že technológie ako AI a robotika ich nahradia na pracovných pozíciách, rozptyľujúc mýty o vzbure robotov a nadchádzajúcom súdnom dni.
Optimistický pohľad na technologicky zdokonalené pozície ponúka správa spoločnosti Ricoh Europe Future of Work - Budúcnosť práce, ktorá skúma, ako by technológie, spolupráca a udržateľnosť mali byť prioritou pre podniky, usilujúce sa v budúcnosti o úspech. Správu podporuje aj výskum na 3000 európskych pracovníkov.
Z pozitívnych správ pre zamestnancov – takmer tri štvrtiny (72%) európskych zamestnancov tvrdí, že chcú viac prispievať k výkonnosti svojich organizácií. Technológia im to pomôže dosiahnuť, pretože stroje vykonávajú časovo náročnejšie administratívne funkcie, čo zamestnancom umožní zamerať sa viac na stratégiu a zmysluplnejšie úlohy, vytvárajúce zisky.
David Mills, generálny riaditeľ spoločnosti Ricoh Europe, komentuje: „Spolupráca so strojmi nezlepšuje len schopnosť zamestnanca sústrediť sa na prospešnejšie úlohy, ale mení aj spôsob spolupráce. Vyzbrojení vedomosťami a zručnosťami, ktoré potrebujú na orientáciu v budúcnosti práce, budú zamestnanci nielen produktívnejší, ale aj kreatívnejší. To do veľkej miery prinesie väčšie príležitosti na spoluprácu založenú na integrácii technológie.“
V skutočnosti 78% administratívnych pracovníkov očakáva, že im zamestnávateľ poskytne nástroje, aby mohli viac spolupracovať s kolegami bez ohľadu na miesto, čím im umožnia väčšiu flexibilitu a prenášanie zručností.
„Potreba ľudskej práce nezmizne. Zamestnávatelia musia pochopiť, že technológia nie je zázračným riešením pre ziskovosť. Plodný vzťah medzi ľuďmi a strojmi môže byť úspešný iba vtedy, ak sú pracovníci súčasťou cesty a sú začlenení do nových spôsobov práce od základov,“ dodáva Mills.
Keďže technológia rýchlo mení spôsob práce ľudí, zamestnávatelia musia poskytnúť nástroje a školenia, aby zo svojich zamestnancov vyťažili maximum. 69% európskych zamestnancov verí, že do digitálnych technológií na zvyšovanie kvalifikácie zamestnancov investujú najlepšie pracoviská. Medzitým 60% zo zamestnancov dôveruje svojmu zamestnávateľovi v tom, že investuje do technológie, aby splnil požiadavky na pracovné sily budúcnosti, zdôrazňujúc to, ako sa v posledných rokoch menili postoje k technológiám v práci.
Avšak iba 38% uviedlo, že ich zamestnávateľ má vhodnú stratégiu na začlenenie technológie, ako je UI a roboty na pracovisku a komunikoval to so zamestnancami. To umocňuje dôležitosť komunikácie a školení pri zlepšovaní zapojenia zamestnancov a podpore lojality k spoločnosti.
Podrobnejší pohľad na Európu:
Zamestnanci veria, že zamestnávatelia využijú umelú inteligenciu (AI) a ďalšie technológie na to, aby zlepšili pracovné skúsenosti pre ľudíZamestnanci sa obávajú technológií, ako sú AI a robotika, ktoré nahrádzajú ich prácuZamestnávatelia majú zavedenú stratégiu na integráciu technológií, ako sú AI a robotika, na pracovisku a komunikujú toZamestnávatelia majú zavedenú stratégiu na integráciu technológií, ako sú AI a robotika, na pracovisku a komunikujú to
Spojené kráľovstvo47%25%31%75%
Francúzsko55%33%42%79%
Nemecko45%22%37%74%
Taliansko62%25%48%82%
Španielsko 66%43%46%78%
Holandsko 52%19%26%83%
Bližšie informácie o dôležitosti uprednostňovania ľudí v správe Future of Work - Budúcnosť práce získate stiahnutím úplnej správy na adrese www.ricoh-europe.com/insights.

-koniec-

| O spoločnosti Ricoh |

Spoločnosť Ricoh posilňuje digitálne pracoviská pomocou inovatívnych technológií a služieb, ktoré umožňujú jednotlivcom pracovať inteligentnejšie odkiaľkoľvek.

Vďaka vycibreným znalostiam a organizačným schopnostiam, ktoré spoločnosť Ricoh rozvíjala počas svojej 85-ročnej histórie, je popredným poskytovateľom digitálnych služieb, správy informácií a riešení pre tlač a vizualizáciu navrhnutých na podporu digitálnej transformácie a optimalizáciu výkonnosti spoločnosti.

Skupina Ricoh, s hlavným sídlom v Tokiu, má významné prevádzky naprieč celým svetom a jej produkty a služby sa v súčasnosti dostávajú k zákazníkom v približne 200 krajinách a regiónoch. Na konci fiškálneho roku v marci 2022 dosiahla Skupina Ricoh celosvetový obrat vo výške 1 758 miliárd jenov (približne 14,5 miliardy USD).

Ďalšie informácie nájdete na stránkach www.ricoh.sk.

© 2022 RICOH COMPANY, LTD. Všetky práva vyhradené. Akékoľvek uvádzané názvy produktov sú registrovanými ochrannými známkami príslušných spoločností.

Kontakt pre médiá: 

Monika Pravdová

Marketing Executive

RICOH Slovakia s.r.o.

E-mail: monika.pravdova@ricoh.sk

Mobile: +421 948 461 159

www.facebook.com/RicohSlovakia/

https://www.linkedin.com/company/ricoh-slovakia/

https://www.instagram.com/ricoh.slovakia/

www.ricoh.sk