Udržte si náskok (a vyhnite sa hackingu) v oblasti kybernetickej bezpečnosti
29.09.2021

Udržte si náskok (a vyhnite sa hackingu) v oblasti kybernetickej bezpečnosti

David Mills, CEO, Ricoh Europe

Ricoh Europe, Londýn, 29. september 2021 - V súčasnej dobe je internet zaplavený všetkým, čo má vplyv na firemný život. Od hybridnej práce a role kancelárie až po rovnováhu medzi pracovným a súkromným životom a duševnou pohodou, zoznam je zdanlivo nekonečný. A znepokojujúce príbehy týkajúce sa narušenia kybernetickej bezpečnosti sú ďalšou podstatnou súčasťou tejto problematiky.

Udržte si náskok (a vyhnite sa hackingu) v oblasti kybernetickej bezpečnosti

Väčšina z nás vie, čo je to phishingový útok, dokáže vysvetliť čo je malvér a všeobecne rozumie tomu, čo motivuje hackerov. Mnohých však ohromí úroveň stále sofistikovanejších pokusov o prelomenie systémov na získanie prístupov k údajom. Podvodné e-maily a falošné webové stránky sa čím ďalej tým viac podobajú tým skutočným. Podvodníci nepochybne prešli značným vývojom od čias nemotorne natiahnutých log a textu posiateho chybami, ktoré ich okamžite prezradili.

Agentúra ENISA, Agentúra Európskej únie pre kybernetickú bezpečnosť, vlani publikovala výskum odhaľujúci to, že porušenie ochrany údajov trvá zistiť priemerne šesť mesiacov. To je ohromujúce. Nič netušiace podniky by tak nečelili útokom, keby si uvedomili, že k ich informáciám už niekto získal prístup (a pravdepodobne ich kompromitoval) pred vyše pol rokom. Rovnaká skupina opýtaných tiež uviedla, že 71% spoločností má skúsenosť so šírením malvéru od jedného zamestnanca k druhému. Tieto zistenia poukazujú na to, ako dobre je počítačová kriminalita často utajená, pričom sa naprieč spoločnosťou nekontrolovateľne rozrastá. A nikdy nemáme dostatok informácií a možností, ako proti nej bojovať.

Október je Európsky mesiac kybernetickej bezpečnosti, každoročná kampaň EÚ je zameraná na propagáciu kybernetickej bezpečnosti medzi občanmi a spoločnosťami. Plní úlohu dôležitej 

a včasnej pripomienky, v neposlednom rade aj v súvislosti s rozmachom digitálnych služieb, procesov a online aktivít, ktoré priniesla pandémia.

Pokiaľ ide o overené postupy, všetci poznáme základy: uzamknite pracovné zariadenie, keď sa nepoužíva, vytvorte si ťažko uhádnuteľné heslá, zašifrujte citlivé údaje, a tak ďalej. Ale byť si vedomý týmto odporúčaní a riadiť sa nimi môže predstavovať dve rôzne veci. Všetci sme zaneprázdnení. Avšak musíme vynaložiť pár ďalších sekúnd, aby sme zabezpečili, že naše informácie, systémy aj reputácia sú chránené.

V októbri v spoločnosti Ricoh Europe spúšťame internú kampaň, ktorá pomôže zaručiť to, aby naši zamestnanci boli naďalej ostražití pred hrozbami kybernetickej bezpečnosti - od očividných po dobre maskované. Táto aktivita dopĺňa naše prebiehajúce školenia a iniciatívy, z ktorých má prospech naša spoločnosť, klienti aj ľudia.

V spoločnosti Ricoh často hovoríme o tom, že bezpečnosť tvorí súčasť našej DNA a je prirodzeným základom každého nášho produktu a služby. Dozaista je to silné vyjadrenie. No je to tiež tvrdenie, za ktorým si stojíme kvôli tomu, že sa naplno zapájame do Európskeho mesiaca kybernetickej bezpečnosti a tento neochvejný záväzok voči bezpečnosti dodržiavame počas celého roka.

Hovorí sa, že reťaz je len taká silná, ako je silný jej najslabší článok. Prostriedky kybernetickej bezpečnosti, ktoré sme vytvorili pre posilnenie tej našej aj našich klientov, nájdete tu.

Zdroj: David Mills, CEO, Ricoh Europe, LinkedIn

| O spoločnosti Ricoh |

Spoločnosť Ricoh posilňuje digitálne pracoviská pomocou inovatívnych technológií a služieb, ktoré umožňujú jednotlivcom pracovať inteligentnejšie odkiaľkoľvek.

Vďaka vycibreným znalostiam a organizačným schopnostiam, ktoré spoločnosť Ricoh rozvíjala počas svojej 85-ročnej histórie, je popredným poskytovateľom digitálnych služieb, správy informácií a riešení pre tlač a vizualizáciu navrhnutých na podporu digitálnej transformácie a optimalizáciu výkonnosti spoločnosti.

Skupina Ricoh, s hlavným sídlom v Tokiu, má významné prevádzky naprieč celým svetom a jej produkty a služby sa v súčasnosti dostávajú k zákazníkom v približne 200 krajinách a regiónoch. Na konci fiškálneho roku v marci 2022 dosiahla Skupina Ricoh celosvetový obrat vo výške 1 758 miliárd jenov (približne 14,5 miliardy USD).

Ďalšie informácie nájdete na stránkach www.ricoh.sk.

© 2022 RICOH COMPANY, LTD. Všetky práva vyhradené. Akékoľvek uvádzané názvy produktov sú registrovanými ochrannými známkami príslušných spoločností.

Kontakt pre médiá: 

Monika Pravdová

Marketing Executive

RICOH Slovakia s.r.o.

E-mail: monika.pravdova@ricoh.sk

Mobile: +421 948 461 159

www.facebook.com/RicohSlovakia/

https://www.linkedin.com/company/ricoh-slovakia/

https://www.instagram.com/ricoh.slovakia/

www.ricoh.sk