Politika používania súborov cookies

Ricoh používa nástroje na zhromažďovanie údajov, ako sú súbory cookies, pre lepšiu prácu so stránkami. Postup, ako tieto nastavenia zmeniť, ako aj ďalšie informácie o súboroch cookies nájdete tu.

Udržte si náskok (a vyhnite sa hackingu) v oblasti kybernetickej bezpečnosti

David Mills, CEO, Ricoh Europe

Ricoh Europe, Londýn, 29. september 2021 - V súčasnej dobe je internet zaplavený všetkým, čo má vplyv na firemný život. Od hybridnej práce a role kancelárie až po rovnováhu medzi pracovným a súkromným životom a duševnou pohodou, zoznam je zdanlivo nekonečný. A znepokojujúce príbehy týkajúce sa narušenia kybernetickej bezpečnosti sú ďalšou podstatnou súčasťou tejto problematiky.

Udržte si náskok (a vyhnite sa hackingu) v oblasti kybernetickej bezpečnosti

Väčšina z nás vie, čo je to phishingový útok, dokáže vysvetliť čo je malvér a všeobecne rozumie tomu, čo motivuje hackerov. Mnohých však ohromí úroveň stále sofistikovanejších pokusov o prelomenie systémov na získanie prístupov k údajom. Podvodné e-maily a falošné webové stránky sa čím ďalej tým viac podobajú tým skutočným. Podvodníci nepochybne prešli značným vývojom od čias nemotorne natiahnutých log a textu posiateho chybami, ktoré ich okamžite prezradili.

Agentúra ENISA, Agentúra Európskej únie pre kybernetickú bezpečnosť, vlani publikovala výskum odhaľujúci to, že porušenie ochrany údajov trvá zistiť priemerne šesť mesiacov. To je ohromujúce. Nič netušiace podniky by tak nečelili útokom, keby si uvedomili, že k ich informáciám už niekto získal prístup (a pravdepodobne ich kompromitoval) pred vyše pol rokom. Rovnaká skupina opýtaných tiež uviedla, že 71% spoločností má skúsenosť so šírením malvéru od jedného zamestnanca k druhému. Tieto zistenia poukazujú na to, ako dobre je počítačová kriminalita často utajená, pričom sa naprieč spoločnosťou nekontrolovateľne rozrastá. A nikdy nemáme dostatok informácií a možností, ako proti nej bojovať.

Október je Európsky mesiac kybernetickej bezpečnosti, každoročná kampaň EÚ je zameraná na propagáciu kybernetickej bezpečnosti medzi občanmi a spoločnosťami. Plní úlohu dôležitej 
a včasnej pripomienky, v neposlednom rade aj v súvislosti s rozmachom digitálnych služieb, procesov a online aktivít, ktoré priniesla pandémia.

Pokiaľ ide o overené postupy, všetci poznáme základy: uzamknite pracovné zariadenie, keď sa nepoužíva, vytvorte si ťažko uhádnuteľné heslá, zašifrujte citlivé údaje, a tak ďalej. Ale byť si vedomý týmto odporúčaní a riadiť sa nimi môže predstavovať dve rôzne veci. Všetci sme zaneprázdnení. Avšak musíme vynaložiť pár ďalších sekúnd, aby sme zabezpečili, že naše informácie, systémy aj reputácia sú chránené.

V októbri v spoločnosti Ricoh Europe spúšťame internú kampaň, ktorá pomôže zaručiť to, aby naši zamestnanci boli naďalej ostražití pred hrozbami kybernetickej bezpečnosti - od očividných po dobre maskované. Táto aktivita dopĺňa naše prebiehajúce školenia a iniciatívy, z ktorých má prospech naša spoločnosť, klienti aj ľudia.

V spoločnosti Ricoh často hovoríme o tom, že bezpečnosť tvorí súčasť našej DNA a je prirodzeným základom každého nášho produktu a služby. Dozaista je to silné vyjadrenie. No je to tiež tvrdenie, za ktorým si stojíme kvôli tomu, že sa naplno zapájame do Európskeho mesiaca kybernetickej bezpečnosti a tento neochvejný záväzok voči bezpečnosti dodržiavame počas celého roka.

Hovorí sa, že reťaz je len taká silná, ako je silný jej najslabší článok. Prostriedky kybernetickej bezpečnosti, ktoré sme vytvorili pre posilnenie tej našej aj našich klientov, nájdete tu.

| O spoločnosti Ricoh |

Ricoh podporuje digitálne pracoviská  využívajúce inovatívne technológie a služby, ktoré ľuďom umožňujú pracovať efektívnejším spôsobom.

S vycibrenými znalosťami a organizačnými schopnosťami, ktoré sa rozvíjali v priebehu 85-ročnej histórie, je spoločnosť Ricoh popredným poskytovateľom riešení pre správu dokumentov, IT služieb, komunikačných služieb, komerčnej a priemyselnej tlače, digitálnych fotoaparátov a priemyselných systémov.

Skupina Ricoh, so sídlom v Tokiu, má hlavné prevádzky po celom svete a jej produkty a služby sa v súčasnosti dostávajú k zákazníkom v približne 200 krajinách a regiónoch. Vo finančnom roku, ktorý sa skončil marci 2021,  skupina Ricoh Group dosiahla celosvetové tržby vo výške 1 682 miliárd jenov (približne 15,1 miliárd USD).

Ďalšie informácie nájdete na stránkach www.ricoh-europe.com.

© 2021 RICOH COMPANY, LTD. Všetky práva vyhradené. Akékoľvek uvádzané názvy produktov sú registrovanými ochrannými známkami príslušných spoločností.

Kontakt pre médiá: 
Monika Pravdová
Marketing Executive
RICOH Slovakia s.r.o.
Mobile: +421 948 461 159