Tri spôsoby, ako ochrániť údaje vo svete zmiešanej práce
14.12.2020

Tri spôsoby, ako ochrániť údaje vo svete zmiešanej práce

David Mills, generálny riaditeľ Ricoh Europe

Ricoh Europe, Londýn, 14. december 2020 – Som si istý, že nie som jediný, kto má pocit, akoby pandémia začala už pred vekmi.

Tri spôsoby, ako ochrániť údaje vo svete zmiešanej práce

Pravdepodobne tomu nepomáha pocit déjà vu, nakoľko sa veľká časť Európy opäť ocitla v lockdowne. Aspoň sme boli tentokrát všetci lepšie pripravení. Nenastal rovnaký šialený zhon kvôli tomu, aby mohli zamestnanci pracovať z domu.

Aj keď pri prispôsobovaní sa zložitým situáciám každý vykonal úctyhodnú prácu, často sa vynárajú pripomienky výziev, ktorým stále čelíme. Jednu z nich som získal nedávno pri čítaní Prestige Software, ktorý dodáva nástroje pre gigantov cestovného ruchu, ako sú Expedia a Booking.com. Článok sa týkal porušenia miliónov osobných záznamov spred 10 rokov - incidentu údajne spôsobeného ľudskou chybou.

Keďže práca na diaľku a zmiešaná práca sa stávajú čoraz trvalejšími súčasťami práce, bezpečnosť musí byť žilou, ktorá prechádza všetkým, čo robíme. A to neplatí iba pre tím IT.

Vzdelávanie v oblasti bezpečnostných postupov v IT sfére je v novom svete práce absolútne nutné. Aj keď väčšina firiem si viedla dobre v aktualizovaní svojich bezpečnostných systémov, náš výskum ukazuje, že iba 44% zamestnancov v stredne veľkých firmách (ktoré zamestnávajú 250 - 999 ľudí) absolvovalo školenie o takýchto novinkách.

Na to, aby ste zaistili bezpečnosť dôležitých obchodných informácií, nemusíte byť kybernetickým géniom. Tu sú tri jednoduché spôsoby, ako chrániť svoju spoločnosť v novom pracovnom prostredí.

Upevňujte si technologické zručnosti

Za prvé, podniky musia mať správne technológie. Náš výskum zistil, že 27% pracovníkov stredných firiem má problémy s dodržiavaním firemných postupov a procesov, pretože im to ich technológia neumožňuje.

To jednoznačne bráni produktivite. Okrem toho aj slabá technologická skúsenosť vystavuje spoločnosti neprimeranému riziku. Nakoľko 46% zamestnancov používa pri práci z domu svoje vlastné zariadenia, organizácie sú potenciálne viac vystavené vážnym narušeniam bezpečnosti.

Vedúci pracovníci v IT oblasti potrebujú kontrolu nad bezpečnosťou sietí a procesov spoločnosti. Najjednoduchším spôsobom, ako to dosiahnuť, je dodať všetkým rovnaké technológie. Ak to nie je možné, mali by vyzvať všetkých zamestnancov k tomu, aby používali vyhovujúcu úroveň antivírusovej ochrany, najnovšiu verziu programov, a aby na ukladanie dát využívali cloud.

Pokračujte v komunikácii

Ale k čomu je vám všetko vybavenie, ak ho neviete používať? Kvôli ochrane údajov a procesov spoločnosti musí ísť vzdelávanie ruka v ruke s investíciami do technológií.

IT tímy musia aktívne komunikovať so zamestnancami, aby zaistili zmiernenie bezpečnostných rizík, a viesť školiace programy, ktoré ľuďom pomôžu identifikovať potenciálne hrozby. Napokon, kvôli menej častému kontaktu s kolegami a IT tímom (a zjavnému stresu z pandémie) sa zamestnanci môžu cítiť izolovaní. A to ich robí zraniteľnejšími voči kybernetickým útokom.

V stredne veľkých firmách má 30% ľudí problém s komunikáciou so svojimi IT tímami, pretože sú príliš zaneprázdnené. Je to pochopiteľné vzhľadom na nové výzvy, ktorým čelia IT tímy po celom svete. Ale tu môže zohrať úlohu školenie. Podiel prenosov škodlivých e-mailov sa od marca do mája zvýšil z 12% na 60%. Prostredníctvom špecializovaného školenia a programov na zvyšovanie povedomia sa zamestnanci môžu dobre oboznámiť s bezpečnostnými procesmi spoločnosti a s istotou spozorovať potenciálne útoky bez ohľadu na to, kde pracujú.

Výber správneho partnera pre digitálnu transformáciu

A nakoniec: rozumne investujte. Prenos dát do cloudu je dôležitou súčasťou digitálnej transformácie.

V oblasti digitálnych riešení je nevyhnutné vybrať si správneho partnera: môžu pomôcť identifikovať nové riziká vtedy, keď spoločnosti reagujú na urýchlenú potrebu digitálnej transformácie. Môžu tiež riešiť citlivé miesta, ktoré by v inom prípade mohli nechať zamestnancov a spoločnosti nechránených.

Pred nami je stále dlhá cesta, kým sa dostaneme zo sklzu z tohto roka, a je dôležité, aby firmy neobetovali všetku svoju tvrdú prácu skôr, ako dosiahnu cieľovú čiaru. Koniec koncov, investícia do ľudí a technológií nie je iba riešením proti pandémii, ale aj investíciou do dlhodobého úspechu.

Kliknite sem a zistite, ako môže spoločnosť Ricoh pomôcť vášmu stredne veľkému podniku prispôsobiť sa novým spôsobom práce.

Zdroj: David Mills, CEO Ricoh Europe, LinkedIn

| O spoločnosti Ricoh |

Spoločnosť Ricoh posilňuje digitálne pracoviská pomocou inovatívnych technológií a služieb, ktoré umožňujú jednotlivcom pracovať inteligentnejšie odkiaľkoľvek.

Vďaka vycibreným znalostiam a organizačným schopnostiam, ktoré spoločnosť Ricoh rozvíjala počas svojej 85-ročnej histórie, je popredným poskytovateľom digitálnych služieb, správy informácií a riešení pre tlač a vizualizáciu navrhnutých na podporu digitálnej transformácie a optimalizáciu výkonnosti spoločnosti.

Skupina Ricoh, s hlavným sídlom v Tokiu, má významné prevádzky naprieč celým svetom a jej produkty a služby sa v súčasnosti dostávajú k zákazníkom v približne 200 krajinách a regiónoch. Na konci fiškálneho roku v marci 2022 dosiahla Skupina Ricoh celosvetový obrat vo výške 1 758 miliárd jenov (približne 14,5 miliardy USD).

Ďalšie informácie nájdete na stránkach www.ricoh.sk.

© 2022 RICOH COMPANY, LTD. Všetky práva vyhradené. Akékoľvek uvádzané názvy produktov sú registrovanými ochrannými známkami príslušných spoločností.

Kontakt pre médiá: 

Monika Pravdová

Marketing Executive

RICOH Slovakia s.r.o.

E-mail: monika.pravdova@ricoh.sk

Mobile: +421 948 461 159

www.facebook.com/RicohSlovakia/

https://www.linkedin.com/company/ricoh-slovakia/

https://www.instagram.com/ricoh.slovakia/

www.ricoh.sk