Politika používania súborov cookies

Ricoh používa nástroje na zhromažďovanie údajov, ako sú súbory cookies, pre lepšiu prácu so stránkami. Postup, ako tieto nastavenia zmeniť, ako aj ďalšie informácie o súboroch cookies nájdete tu.

Tri pozitívne aspekty nešťastného roku 2020

David Mills, CEO Ricoh Europe

Ricoh Europe, Londýn, 5. január 2021 – Som si istý, že keď hodiny na Silvestra odbili dvanástu, nebol som jediným, kto si vydýchol, že rok 2020 je konečne za nami.

Tri pozitívne aspekty nešťastného roku 2020

Bol to náročný rok pre každého. Pred dvanástimi mesiacmi by nikto neveril tomu, koľko ľudí bude musieť zrušiť dovolenky, tráviť Vianoce bez svojich milovaných a ako dramaticky sa zmení spôsob práce.

Ale donútenie pracovať z domu poskytlo aj čas na premýšľanie. Uvedomili sme si, čo je pre nás najdôležitejšie – rodina, zdravie, budúcnosť planéty, zmysel a potešenie z práce.

Firmy vynaložili obdivuhodné úsilie, aby zmenili spôsoby práce. V spoločnosti Ricoh sme boli na dobrej ceste k prechodu na prácu na diaľku vďaka našej technológii kancelárskych riešení a flexibilným pracovným prístupom – no i tak sme sa museli prispôsobiť. Pandémia skutočne hnala digitálnu transformáciu nevídanou rýchlosťou. Túto situáciu si uvedomilo aj mnoho ďalších spoločností, pretože zistili, že to nie je len dôležité, ale priam nevyhnutné pre ich prežitie.

Aj keď bol rok 2020 neuveriteľne ťažký, je dobré poučiť sa z týchto situácií, pri ktorých môžeme vlastným úsilím uspieť alebo zlyhať. V tejto súvislosti sú tu tri pozitíva z tohto roku, ktoré sa podľa mňa prenesú do roku 2021 i tých nasledovných.

Zvýšená orientácia na udržateľnosť
Na jar bol svet ohromený tým, keď sa z čínskych miest zdvihol smog a keď boli vo zvyčajne zakalených benátskych kanáloch spozorované ryby. Spotrebitelia začali meniť svoje správanie, a tak vyvíjali väčší tlak na rozvoj podnikov.

V spoločnosti Ricoh sme v roku 2020 naše úsilie v oblasti udržateľného rozvoja posunuli ďalej. V marci sme prepracovali náš globálny cieľ zníženia skleníkových plynov do roku 2030 z 30% na 63%. A v júni sme podpísali záväzok Uniting Business and Governments to Recover Better, ktorý zaručuje, že plány obnovy v súvislosti s Covid-19 budú v súlade s najnovšími vedeckými poznatkami o zmene podnebia.

V novembri sme požiadali o inkluzívnu obnovu prostredníctvom Business for Inclusive Growth (B4IG) a vyhlásili sme mesiac Komunikácie SDG, aby sme podnietili komunikáciu o udržateľnosti. Okrem toho sme boli ocenení v Dow Jones Sustainability World Index 2020 za našu výraznú prácu v oblasti ESG.

Digitálne nástroje podporujú zainteresovanosť
V roku 2020 bola virtuálna technológia životne dôležitá, nakoľko videohovory boli nevyhnutným prostriedkom na udržiavanie kontaktu s blízkymi počas celého lockdownu.

Možno bude prekvapujúce, že angažovanosť zamestnancov v spoločnosti Ricoh Europe vzrástla práve v dôsledku digitálnych nástrojov, ktoré používame, aby sme ostali v spojení. Bez prekážok, bez cestovania a fyzických stretnutí, sa tisíce zamestnancov telefonicky spojilo na stretnutiach v rámci „town halls“ našej spoločnosti, aby prispeli do diskusií a získali najnovšie informácie.

Väčšia flexibilita, ktorú ponúkajú digitálne nástroje, pomáha vytvárať aj inkluzívnejšie pracovné prostredie. Pracujúce matky a otcovia čelia menšiemu tlaku v boji s ranným dochádzaním a ponáhľaním sa do školy. Vďaka videohovorom, ktoré stierajú hranice medzi našim domácim a pracovným životom, som si osobne užil, keď sa pri hovore s kolegami v pozadí objavila ich rodina alebo domáce zvieratá.

Nie je žiadnym tajomstvom, že k prilákaniu tých najlepších talentov, musia spoločnosti ponúknuť flexibilitu a technológiu, ktorú teraz zamestnanci očakávajú. Pomocou správnych nástrojov môžu pracovníci skutočne spolupracovať, nech sa nachádzajú kdekoľvek.

Počas celej pandémie sme neúnavne spolupracovali s organizáciami, aby sme im pomohli urýchliť ich digitálnu transformáciu a dali ľuďom možnosť pracovať odkiaľkoľvek potrebujú. V konečnom dôsledku, to umožnilo firmám fungovať aj vo veľmi náročnom období.

V októbri sme spustili našu Správu o rozvoji malých firiem - plán pre majiteľov firiem, ktorí sa chcú spamätať z rozvratu a vybudovať základy budúceho úspechu. Taktiež sme pracovali s vedúcimi z oblasti IT v stredne veľkých firmách, aby sme pomohli ich zamestnancom zostať spokojnými, zaneprázdnenými a produktívnymi. Naším ďalším úmyslom je zdieľanie poznatkov a výskumov zameraných na HR tímy a vedúcich v oblasti IT v celej Európe. Je zrejmé, že investovanie do správnej technológie bude v roku 2021 kľúčom k obchodnému úspechu.

Ako mnohí, aj ja sa zúfalo túžim vrátiť do kancelárie a opätovne sa osobne stretávať so svojimi kolegami. Tradičný týždeň v kancelárii od 9:00 do 17:00 zahynul v roku 2020. Nastal čas uvoľniť celý technologický potenciál a privítať budúcnosť kombinovanej práce – umožňujúcu zamestnancom zvoliť si, ako a kde budú pracovať.

Teším sa na rok 2021
V tomto roku stále pretrváva mnoho neistoty, takže by bolo nerozumné predpokladať, že sa veci nakoniec vrátia k tomu, ako to bolo pred pandémiou. Ale v podstate to nie je zlá vec. Môže to viesť k pozitívnym zmenám - dať zamestnancom väčšiu flexibilitu v tom, ako pracujú na dosahovaní výsledkov v podnikaní, a zvyšovať záväzky korporácií pri dosahovaní globálnych cieľov udržateľnosti. Tak šťastný a zdravý rok 2021 pre vašich zamestnancov, podniky a životné prostredie!

Zdroj: David Mills, CEO Ricoh Europe, LinkedIn

| O spoločnosti Ricoh |

Ricoh podporuje digitálne pracoviská  využívajúce inovatívne technológie a služby, ktoré ľuďom umožňujú pracovať efektívnejším spôsobom.

S vycibrenými znalosťami a organizačnými schopnosťami, ktoré sa rozvíjali v priebehu 85-ročnej histórie, je spoločnosť Ricoh popredným poskytovateľom riešení pre správu dokumentov, IT služieb, komunikačných služieb, komerčnej a priemyselnej tlače, digitálnych fotoaparátov a priemyselných systémov.

Skupina Ricoh, so sídlom v Tokiu, má hlavné prevádzky po celom svete a jej produkty a služby sa v súčasnosti dostávajú k zákazníkom v približne 200 krajinách a regiónoch. Vo finančnom roku, ktorý sa skončil marci 2021,  skupina Ricoh Group dosiahla celosvetové tržby vo výške 1 682 miliárd jenov (približne 15,1 miliárd USD).

Ďalšie informácie nájdete na stránkach www.ricoh-europe.com.

© 2021 RICOH COMPANY, LTD. Všetky práva vyhradené. Akékoľvek uvádzané názvy produktov sú registrovanými ochrannými známkami príslušných spoločností.

Kontakt pre médiá: 
Monika Pravdová
Marketing Executive
RICOH Slovakia s.r.o.
Mobile: +421 948 461 159