Štvrtina firiem tvrdí, že nemôže zmierniť svoj dopad na životné prostredie
Napriek podpore Európskej únie, pre stimuláciu rozvoja spoločností po pandémii a zlepšenie udržateľnosti, väčšina obchodných lídrov tvrdí, že nie je motivácia na zmierňovanie ich vplyvu na životné prostredie.
Ricoh Europe, Londýn, 30. november 2021 – Nový prieskum spoločnosti Ricoh Europe odhaľuje, že každý štvrtý líder obchodnej spoločnosti si myslí, že jeho spoločnosť nedokáže dosiahnuť lepšie výsledky v súvislosti so znižovaním dopadu na životné prostredie.
Prieskum vykonaný spoločnosťou Opinion Matters pre Ricoh Europe sa zameral na 1 500 obchodných lídrov s rozhodovacími právomocami naprieč celou Európou. Poukazuje na to, že 60 % z nich sa zhoduje na tom, že pre riadiace orgány firiem neexistuje žiadna motivácia, ktorá by pomohla zmierniť negatívny vplyv spoločností na životné prostredie. Medzitým takmer dve tretiny z opýtaných (65 %) sú neisté alebo nemajú prostriedky na dosiahnutie zmysluplnej zmeny. Napriek tomu 67 % hovorí, že ich zamestnancom v súčasnosti viac záleží na environmentálnej udržateľnosti spoločnosti ako pred piatimi rokmi.
Zistenia naznačujú, že pokiaľ ide o zlepšenie environmentálneho, sociálneho a podnikového riadenia (ESG), vedenie nevie, kde začať. A to aj napriek výraznému úsiliu zo strany Európskej únie pomôcť firmám zlepšiť účinnosť ich ESG vrátane dostupnosti dotácií a aktív prostredníctvom projektov ako InvestEU a Digital Europe.
Len 27 % obchodných lídrov tvrdí, že majú stanovené dlhodobé ciele environmentálnej udržateľnosti – to znamená, že väčšina z nich nedokázala implementovať základný plán zmien. Existuje nádej, že sa to čoskoro zmení po samite COP26, na ktorom sa svetoví lídri zaviazali pomôcť zastaviť odlesňovanie, postupne obmedziť uhlie a znížiť emisie metánu.
Na nedostatok plánovania a činov ostro poukazuje aj skutočnosť, že väčšina podnikov (65 %) rozumie významu environmentálnej udržateľnosti pre ich konkurencieschopnosť na trhu, kde pôsobia.
Kombinácia úsilia o digitálnu transformáciu s jasne formulovaným rámcom ESG je jedným zo spôsobov, vďaka ktorému by podniky mohli začať pozorovať výhody naprieč celou ich spoločnosťou.
David Mills, generálny riaditeľ spoločnosti Ricoh Europe, hovorí: „Prvý krok je často tým najťažším pri akejkoľvek zmene systému podnikania. Bude veľa oblastí, kde sa zlepšovanie činností prevádzky alebo produktivity prekrýva s cieľmi ESG, takže to môže byť pre firmy a spoločnosti ideálny začiatok. Jedným zo spôsobov, ktorý môže pomôcť zvýšiť prevádzkové a ESG zisky, je digitálna transformácia. Tá sa môže javiť mimoriadne atraktívne vzhľadom na to, že EÚ zaviedla výzvy na pomoc firmám pri digitalizácii a zlepšovaní udržateľného výkonu ako súčasť svojej stratégie obnovy po pandémii. Avšak, aby sme dosiahli merateľný úspech, vykonávanie akýchkoľvek zmien v rámci cieľov musí dopĺňať jasným rámec a záväzok.“
„V spoločnosti Ricoh zosúlaďujeme naše podnikanie a stratégiu ESG s cieľmi trvalo udržateľného rozvoja OSN. Namiesto toho, aby boli prekážkou, zosúladenie s cieľmi trvalo udržateľného rozvoja na zlepšenie našej environmentálnej a sociálnej výkonnosti, sú pre nás konkurenčnou výhodou. Táto vlna nás celkom určite nestiahne ku dnu, ale práve naopak. Krutou realitou bude, že spoločnosti, ktoré neprispievajú k zlepšovaniu environmentálnych a spoločenských výsledkov, budú nakoniec trhom ignorované.“
| O spoločnosti Ricoh |
Spoločnosť Ricoh posilňuje digitálne pracoviská pomocou inovatívnych technológií a služieb, ktoré umožňujú jednotlivcom pracovať inteligentnejšie odkiaľkoľvek.
Vďaka vycibreným znalostiam a organizačným schopnostiam, ktoré spoločnosť Ricoh rozvíjala počas svojej 85-ročnej histórie, je popredným poskytovateľom digitálnych služieb, správy informácií a riešení pre tlač a vizualizáciu navrhnutých na podporu digitálnej transformácie a optimalizáciu výkonnosti spoločnosti.
Skupina Ricoh, s hlavným sídlom v Tokiu, má významné prevádzky naprieč celým svetom a jej produkty a služby sa v súčasnosti dostávajú k zákazníkom v približne 200 krajinách a regiónoch. Na konci fiškálneho roku v marci 2022 dosiahla Skupina Ricoh celosvetový obrat vo výške 1 758 miliárd jenov (približne 14,5 miliardy USD).
Ďalšie informácie nájdete na stránkach www.ricoh.sk.
© 2022 RICOH COMPANY, LTD. Všetky práva vyhradené. Akékoľvek uvádzané názvy produktov sú registrovanými ochrannými známkami príslušných spoločností.
Kontakt pre médiá:
Monika Pravdová
Marketing Executive
RICOH Slovakia s.r.o.
E-mail: monika.pravdova@ricoh.sk
Mobile: +421 948 461 159
www.facebook.com/RicohSlovakia/
https://www.linkedin.com/company/ricoh-slovakia/