Domovská stránkaSpäť do menu
Prehľad

Meníme prístup k práci

Technológia mení spôsob, akým pracujeme. V spoločnosti Ricoh sa staráme o to, aby bola zmena pozitívna pre vaše tímy aj vaše podnikanie. Asistujeme vám pri každom kroku vašej cesty s cieľom zaistiť bezproblémový prechod do plne digitálneho pracovného priestoru
Zoznámte sa s našimi kancelárskymi produktami
Obchodná služba
Digitálny pracovný priestor

Prístup odkiaľkoľvek

Hybridné a mobilné pracovné režimy formujú našu budúcnosť. Pri navrhovaní, integrovaní a podporovaní vašich digitálnych pracovných priestorov uplatňujeme holistický prístup, aby sme podporili zanietenosť zamestnancov podávať stále lepšie výkony.
Objavte naše riešenia digitálneho pracovného priestoru
Správa obchodných procesov

Synchronizáciou k úspechu

Manuálne úlohy už viac nemusia zdržiavať vašich zamestnancov. Optimalizujeme vaše obchodné procesy s cieľom umožniť zamestnancom podávať lepšie výkony; poskytujeme technológie, odborné znalosti a podporu na zefektívnenie a zjednodušenie procesov naprieč vašou spoločnosťou
Objavte všetky naše riešenia správy obchodných procesov
Cloud a infraštruktúra

Cloud ako univerzálne riešenie

Využitie plného potenciálu cloudu si vyžaduje správny plán a tím, ktorý ho dokáže zrealizovať. Poskytujeme cloudové riešenia a odborné znalosti, ktoré zvýšia vašu pružnosť, nákladovú efektívnosť, zabezpečenie vašich obchodných činností, a zároveň budú pokračovať v inováciách novej generácie.
Objavte všetky naše riešenia cloudu a infraštruktúry
Kybernetická bezpečnosť

Eliminujte riziká ohrozujúce podnikanie

Zariadenia s možnosťou pripojenia na internet vytvárajú nové zraniteľné miesta, ktoré sú ohrozené prípadnými kybernetickými útokmi. Pomôžeme vám prejsť do ofenzívy proti kybernetickému zločinu s využitím inteligentných služieb a riešení kybernetickej bezpečnosti, ktoré sú zosúladené s vašimi kľúčovými obchodnými procesmi.
Eliminujte riziká ohrozujúce podnikanie
Digitálne skúsenosti

Nová úroveň skúseností

Vynikajúca zákaznícka skúsenosť sa začína vynikajúcou skúsenosťou zamestnancov. Náš vysokokvalifikovaný tím dátových špecialistov a vývojárov navrhuje, buduje, implementuje a poskytuje servis riešení, ktoré potrebujete na prekonanie očakávaní na každom kontaktnom mieste.
Zoznámte sa s riešeniami pre Digitálne skúsenosti
Kancelárske produkty a softvér

Najlepšia kvalita vo svojej triede

Spoločnosť Ricoh je dobre známa vysokokvalitnými tlačiarňami, digitálnymi duplikátormi a multifunkčnými zariadeniami (tlač/skener/kopírovanie). K dispozícii je veľa variantov líšiacich sa rýchlosťou, rozmermi a funkciami, takže si môžete vybrať z modelov a vlastností, ktoré najviac vyhovujú vašej pracovnej skupine, kancelárii alebo učebni.
Zoznámte sa s kancelárskymi produktami a softvérom
Prehľad

Podpora produktov a služieb

Kompletná podpora produktov a služieb – všetko potrebné na jednom mieste. Poskytujeme podporu, poradenstvo a riešenia na udržanie chodu vašej firmy.
Získajte podporu
Služby správy audio-vizuálnych zariadení
Prehľad

Všetko na jednom mieste

Nájdete tu novinky týkajúce sa nášho podniku, informácie o produktových inováciách a ľuďoch, ako aj o podujatiach, ktoré organizujeme a navštevujeme.
Nenechajte si ujsť žiadne informácie
News and events from Ricoh
Spoločnosť

Kto sme a čo robíme

V spoločnosti Ricoh sa vždy usilujeme vypočuť hlasy našich zákazníkov a poskytovať vám inovatívne riešenia, produkty a služby, ktoré sú v súlade s vašimi podnikateľskými cieľmi. Snažíme sa pridávať hodnotu k vašim službám a produktom. Prispôsobujeme sa meniacim sa podnikateľským prostrediam.
Zistite viac o spoločnosti Ricoh
Prehľad

Budeme radi, keď sa ozvete

Či už máte otázku týkajúcu sa cien našich riešení alebo produktov, potrebujete pomoc so správou vášho účtu alebo už používate naše produkty a máte otázku v súvislosti s podporou, náš tím je vám pripravený pomôcť.
Kontaktujte nás
Služby správy audio-vizuálnych zariadení
Prehľad

Pomáhame vám udržať krok pred konkurenciou

Objavte a prečítajte si naše najnovšie poznatky o tom, čo je najdôležitejšie v rámci obchodných riešení.
Prieskumy
Ricoh Insights - Overview

Rozšírený priestor na útok: Prečo musia firmy prehodnotiť kybernetickú bezpečnosť v novom prostredí hrozieb

Autor: Mark Harrison, riaditeľ pre kybernetickú bezpečnosť, Ricoh Europe

Pre mnohých je celotýždňová práca v kancelárii vzdialenou spomienkou. V skutočnosti náš nedávny prieskum zistil, že 44 % zamestnancov v Európe delí svoj čas medzi kanceláriu a domov. Je to spôsob práce, ktorý tu zostane. 

Prechod na hybridnú prácu však so sebou prináša potrebu komplexnejších požiadaviek na IT a kybernetickú bezpečnosť. Ak sa teraz práca vykonáva v kombinácii domácich a firemných sietí, ako aj vo verejných sieťach poskytovaných letiskami, vo vlakoch, kaviarňach a iných podobných zariadeniach, musíme to zohľadniť pri hodnotení rizík kybernetickej bezpečnosti. Najzjavnejšou hrozbou je dnes umožnenie rozsiahleho prístupu zo zariadení a koncových bodov nachádzajúcich sa kdekoľvek na svete. Tým sa kladie obrovská dôvera na používateľa, ktorý sa prihlasuje, že je legitímnym zamestnancom a že jeho zariadenie je plne zabezpečené.

Z technického hľadiska je útočným priestorom súhrn všetkých možných bodov vstupu do vašej spoločnosti alebo bodov, z ktorých je možné získať prístup k dátam - môže to byť cloud, dátové centrum, kancelária alebo domov. Čím menší je priestor na útok, tým jednoduchšie je ho chrániť. Spoločnosť Gartner označila rozširovanie útočného priestoru za bezpečnostné riziko číslo jeden pre rok 2022, ktoré rozoberieme nižšie.

Pochopenie novej hrozby

Spoločnosť Ricoh, ako globálny poskytovateľ kybernetickej bezpečnosti, každý deň hovorí so zákazníkmi o ich potrebách v oblasti kybernetickej bezpečnosti. Prevažná väčšina spoločností sa stále spolieha na predpandemické hodnotenia rizík a databázy hrozieb. V skutočnosti plne nerozumejú vplyvu, ktorý môžu mať zmeny v správaní zamestnancov na ich technické možnosti pri zavedení hybridného pracovného prístupu.

Položte si otázku: Má každý zamestnanec, ktorý sedí doma alebo pracuje na cestách, plne monitorovanú a chránenú sieť, e-mail a koncové zariadenie? Ďalej si položte otázku: Je chránená aj ich identita - to znamená, že osoba, ktorá sa prihlasuje pomocou svojich prihlasovacích údajov, je skutočne legitímnym zamestnancom?

Zmena prístupu 

V minulosti bolo obranou proti kybernetickým útokom uzavretie všetkých údajov a zariadení v rámci kontrolovaného perimetra - nasadenie firewallov, antivírusov, filtrovania pošty a webového filtrovania - a zároveň zabezpečenie, aby všetci zamestnanci zostali prevažne v kancelárii a aby bol všetok softvér aktualizovaný a chránený. Toto sa stalo základným profilom riadenia rizík vo väčšine spoločností, pričom rozpočty a veľkosti IT tímov boli nastavené v súlade s týmto profilom. S rastúcim počtom útokov sa rozšíril phishing. To znamenalo, že základným prvkom plánu kybernetickej bezpečnosti sa stalo školenie o informovanosti používateľov, často zadávané automatizovanému riešeniu.

Nasledoval cloud, pričom ďalšou horúcou témou na zabezpečenie prístupu k aplikáciám SaaS a problémov s tieňovým IT boli Cloud Access Security Brokers (CASB). Následne sa z toho vyvinula technológia Cloud Security Posture Management a Cloud Workload Protection na zabezpečenie toho, čo máte vo vlastnom verejnom alebo súkromnom cloude.

Problémom je, že tieto zabezpečenia vychádzajú z predpokladu, že väčšina zamestnancov pracuje v kancelárii (alebo v sieti VPN) a používa koncové body a zariadenia vlastnené spoločnosťou. Poďme rýchlo do roku 2022 - všetci zamestnanci teraz môžu byť teoreticky kdekoľvek na svete a môžu byť pripojení alebo nepripojení k firemnej sieti VPN. Keďže môžu potenciálne používať svoje poverenia na svojich osobných zariadeniach, otázka znie: sú všetky predtým uvedené zabezpečenia stále rovnako účinné? 

Pre väčšinu spoločností znie odpoveď asi takto: "No, v minulosti fungovali a doteraz sme nemali kybernetický útok." 

Problém je v tom, že priestor na útok už nie je obmedzený na to, čo ste sa rozhodli povoliť cez firewall permitter a čo využívate v cloude. Teraz sa rozšíril na každé jedno firemné zariadenie v domácnostiach zamestnancov a na každé nefiremné zariadenie, z ktorého sa zamestnanec rozhodne prihlásiť, a následne na každé používateľské meno a heslo (alebo identitu) používané v celej vašej spoločnosti. A to okrem všetkých nástrojov, ktoré sa už používajú v rámci cloudu, dátových centier a všetkých webových aplikácií pripojených na internet - a v poslednom čase aj všetkých trás dodávateľského reťazca.

Ak to zohľadníme, často sa už samotné pochopenie priestoru na útok stáva významnou výzvou - a to ešte pred stanovením spôsobu jeho zníženia a zabezpečenia.

Obmedzenie priestoru na útok

Základom obmedzenia priestoru na útok je najprv zistiť, aké zariadenia sa používajú a kde sa nachádzajú. Keď to pochopíme, ďalšou prioritou sa stane lokalizácia všetkých zraniteľností na týchto zariadeniach a potom odstraňovanie nedostatkov (spolu s redukciou aktív) prispeje k obmedzeniu priestoru pre útoky.

Je možné vykonať všetky tri činnosti pomocou:

- nepretržitého (neustáleho) skenovania zraniteľností (ktoré zahŕňa identifikáciu a klasifikáciu aktív)
- konzoly na odstraňovanie nedostatkov, ktorá zoskupuje aktíva a zobrazuje všetky zraniteľnosti vrátane:
  • vyhľadávania nových zraniteľností v reálnom čase
  • priraďovania nápravných opatrení jednotlivým osobám
  • stanovenia priorít nápravy na základe najväčšieho rizika
  • sledovania úspešnosti nápravy
- opakovaného testovania/overovania nápravných opatrení v reálnom čase 
- analýzy trendov, kde vzniká najviac zraniteľností a aké sú ich hlavné príčiny

Posledný bod je najdôležitejší. Bez pochopenia toho, čo je hlavnou príčinou zraniteľnosti, nie je možné zabrániť jej opakovanému výskytu - to vedie k nekonečnej slučke hľadania problému a jeho odstraňovania. Je nevyhnutné analyzovať trendy zraniteľností, aby ste mohli riešiť ich hlavnú príčinu. Môže to byť nedostatok zručností v tíme IT, nedopatrenie v centrálnom riešení záplat, alebo možno len určitý dodávateľ vyrába veľmi nekvalitný softvér. Nech už je to čokoľvek, bez vyriešenia základnej príčiny sa priestor na útok v skutočnosti nezmenší, ale dočasne sa spevní, kým sa neobjaví iná zraniteľnosť.

Po odhalení všetkých zdrojov zraniteľností a ich pochopení je potom možné prijať opatrenia na ich zníženie. Patrí sem konsolidácia technológií, odstránenie nepotrebného softvéru a služieb, aktualizácia softvéru a operačných systémov a priebežná identifikácia a správa zraniteľností. Od týchto informácií sa odvíja všetko: rozsah ďalšieho penetračného testu, rozsah ďalšieho auditu ISO, čo musí pokrývať riešenie bezpečnostných záplat, aké technológie je potrebné nahradiť a kto potrebuje dodatočné školenie - zoznam je dlhý.

V konečnom dôsledku, ak chcú mať spoločnosti náskok pred útočníkmi, musia byť schopné presne monitorovať svoj priestor na útoky, udržiavať plne aktualizované záznamy o aktívach a skutočne posúdiť, ktoré zraniteľnosti treba opraviť, aby sa čo najviac znížilo riziko. Riešenie, ako je Ricoh Remediation, dokáže splniť tieto požiadavky a mnohé ďalšie, aby sa zásadným spôsobom zabezpečilo precízne pochopenie a čo najväčšie zníženie priestoru na útok.

Prehodnotenie kybernetickej bezpečnosti 

Niet pochýb o tom, že prechod na hybridnú prácu prináša spoločnostiam významné výhody. Firmy si však musia byť vedomé meniace sa požiadavky na kybernetickú bezpečnosť, ktoré idú ruka v ruke s rozširovaním pracovných miest. 
Na primeranú obranu pred nákladným kybernetickým útokom musia spoločnosti zohľadniť, že potenciálne miesta útoku sú rovnako premenlivé ako nespočetné množstvo pracovných miest, ktoré ich zamestnanci využívajú. Zavedenie správnej bezpečnostnej politiky a technológie na pokrytie oblastí, v ktorých nie je možné obmedziť priestor na útok, je nevyhnutné. V stávke je príliš veľa na to, aby sme nekonali - najmä keď sú ohrozené dáta, reputácia a pozícia na trhu.


| O spoločnosti Ricoh |

Spoločnosť Ricoh posilňuje digitálne pracoviská pomocou inovatívnych technológií a služieb, ktoré umožňujú jednotlivcom pracovať inteligentnejšie odkiaľkoľvek.

Vďaka vycibreným znalostiam a organizačným schopnostiam, ktoré spoločnosť Ricoh rozvíjala počas svojej 85-ročnej histórie, je popredným poskytovateľom digitálnych služieb, správy informácií a riešení pre tlač a vizualizáciu navrhnutých na podporu digitálnej transformácie a optimalizáciu výkonnosti spoločnosti.

Skupina Ricoh, s hlavným sídlom v Tokiu, má významné prevádzky naprieč celým svetom a jej produkty a služby sa v súčasnosti dostávajú k zákazníkom v približne 200 krajinách a regiónoch. Na konci fiškálneho roku v marci 2022 dosiahla Skupina Ricoh celosvetový obrat vo výške 1 758 miliárd jenov (približne 14,5 miliardy USD).

Ďalšie informácie nájdete na stránkach www.ricoh.sk.

© 2022 RICOH COMPANY, LTD. Všetky práva vyhradené. Akékoľvek uvádzané názvy produktov sú registrovanými ochrannými známkami príslušných spoločností.


Kontakt pre médiá: 
Monika Pravdová
Marketing Executive
RICOH Slovakia s.r.o.
Mobile: +421 948 461 159