Prečo zamestnanci podávajú virtuálnu ruku nastupujúcemu robotovi
08.07.2022

Prečo zamestnanci podávajú virtuálnu ruku nastupujúcemu robotovi

Caroline Bright, SVP Marketing, Ricoh Europe
Ricoh Europe, Londýn, 8. júl 2022 - Ľahko ovplyvniteľní fanúšikovia sci-fi trhákov z minulých rokov by možno očakávali, že si teraz budú potriasať ruky s robotickými kolegami. Tu, v roku 2022, však zreteľne chýbajú kyborgovia, s ktorými by sa dalo po práci podiskutovať o víkendových plánoch.

Prečo zamestnanci podávajú virtuálnu ruku nastupujúcemu robotovi

Realita je taká, že zamestnanci sa oveľa menej obávajú nástupu robotov ako v posledných rokoch. Prečo? Pretože na rozdiel minulosti, stále viac vnímajú automatizáciu ako prostriedok na to, aby boli šťastnejší a produktívnejší.

Šéfovia a zamestnanci všeobecne hodnotu technológie a automatizácie - ak sa implementuje efektívne - vnímajú ako uvoľnenie času na vykonávanie hodnotnejších úloh prinášajúcich zisk. No nepovedali by ste áno výmene nudného a opakujúceho sa za kreatívne a obohacujúce?

Chuť zamestnancov po automatizácii však nie je uspokojená.

Najnovší prieskum, ktorý si objednala spoločnosť Ricoh Europe, odhaľuje, že len 11 % zamestnancov má prístup k nástrojom automatizácie pracovného toku. Nesúlad sa prejavuje pri 69 % respondentov, ktorí tvrdia, že automatizácia procesov zlepšuje ich prácu. Medzitým 44 % nehlási žiadnu zmenu v investíciach svojej spoločnosti do nástrojov na automatizáciu úloh alebo procesov za posledný rok, a to napriek tomu, že megatrend digitálnej transformácie nevyhnutne naberá na intenzite. Potenciálny zabijak morálky zamestnancov, o tom niet pochýb.

V Ricoh veríme, že kreatívna práca a pridaná hodnota je to, čo robí prácu skutočne napĺňajúcou – či už ide o prácu v rámci spoločnosti Ricoh alebo o to, ako podporujeme našich zákazníkov. Naplnenie je pre nás pocit získaný z úspechu a sebarozvoja, ako výsledok vykonávania skutočne zaujímavých úloh. To je dôvod, prečo je naplnenie prostredníctvom práce ústredným bodom našej vízie pre rok 2036 – rok, kedy Ricoh dovŕši storočie na čele inovácií na pracovisku.

Ako ukazuje náš prieskum, väčšina zamestnancov verí, že digitalizácia procesov zlepšuje ich prácu, zatiaľ čo administratívna záťaž, nedostatok kancelárskych rezervačných systémov a neadekvátny pracovný postup technológia bráni tomu, aby sa cítili naplnení. To vytvára jasnú požiadavku na automatizáciu technológie a procesov – výzva, na ktorú sme v Ricohu odpovedali mnohokrát.

Nie je žiadnym tajomstvom, že automatizácia predstavuje pre rozhodovaciu sféru skvelú príležitosť na zlepšenie zamestnaneckej skúsenosti. Môže inšpirovať ľudí, aby pomohli omladiť sklamaných kolegov a viac sa zapájali do svojej práce. Zamestnanecká ‘nuda’ je predsa skutočná. Zároveň, vďaka automatizácii môžu zákazníci profitovať z rýchlejšej a spoľahlivejšej služby – čím sa zvyšuje pravdepodobnosť ich udržania. Šéfovia si už nemôžu dovoliť ignorovať toho „slona“ v miestnosti s menom „automatizácia“. 

Všetko sa to vracia k naplneniu prostredníctvom práce. Koniec koncov, pocit spokojnosti s neuspokojivou technológiou a ťažkopádnymi manuálnymi procesmi je rovnako pravdepodobný ako invázia mimozemšťanov.

Zistiť, ako môže Ricoh pomôcť vašej firme uspieť na digitálnej ceste môžete tu.

Zdroj: Caroline Bright, SVP Marketing, Ricoh Europe, LinkedIn

| O spoločnosti Ricoh |

Spoločnosť Ricoh posilňuje digitálne pracoviská pomocou inovatívnych technológií a služieb, ktoré umožňujú jednotlivcom pracovať inteligentnejšie odkiaľkoľvek.

Vďaka vycibreným znalostiam a organizačným schopnostiam, ktoré spoločnosť Ricoh rozvíjala počas svojej 85-ročnej histórie, je popredným poskytovateľom digitálnych služieb, správy informácií a riešení pre tlač a vizualizáciu navrhnutých na podporu digitálnej transformácie a optimalizáciu výkonnosti spoločnosti.

Skupina Ricoh, s hlavným sídlom v Tokiu, má významné prevádzky naprieč celým svetom a jej produkty a služby sa v súčasnosti dostávajú k zákazníkom v približne 200 krajinách a regiónoch. Na konci fiškálneho roku v marci 2022 dosiahla Skupina Ricoh celosvetový obrat vo výške 1 758 miliárd jenov (približne 14,5 miliardy USD).

Ďalšie informácie nájdete na stránkach www.ricoh.sk.

© 2022 RICOH COMPANY, LTD. Všetky práva vyhradené. Akékoľvek uvádzané názvy produktov sú registrovanými ochrannými známkami príslušných spoločností.

Kontakt pre médiá: 

Monika Pravdová

Marketing Executive

RICOH Slovakia s.r.o.

E-mail: monika.pravdova@ricoh.sk

Mobile: +421 948 461 159

www.facebook.com/RicohSlovakia/

https://www.linkedin.com/company/ricoh-slovakia/

https://www.instagram.com/ricoh.slovakia/

www.ricoh.sk