Prečo musíme na blahobyt zamestnanca viac ako len myslieť
23.07.2020

Prečo musíme na blahobyt zamestnanca viac ako len myslieť

Nicola Downing, COO, Ricoh Europe
Ricoh Europe, Londýn, 23. júl 2020 - Vo svete s kopou zlých a falošných správ je vždy vítané spoločné úsilie, ktorého výsledkom sú príbehy so šťastným koncom.
Prečo musíme na blahobyt zamestnanca viac ako len myslieť
V posledných niekoľkých rokoch sa téma duševného zdravia ocitla v strede pozornosti – i keď veľmi oneskorene. Je to dôležitá (a historicky trochu tabu) téma, ktorá sa našťastie stala súčasťou každodenných rozhovorov, vládnych politík a podnikových programov. Pridružené skupiny, linky pomoci a webové stránky sú tiež oveľa bežnejšie. Ale (a tu je tá zlá správa), svet podnikania musí urobiť viac. Kľúčovou výzvou je, aby vedúci predstavitelia podnikov prevzali zodpovednosť za odstraňovanie tabu a opätovne potvrdili skutočnosť, že problémy duševného zdravia by sa mali brať rovnako vážne ako toho fyzického.
Zaručiť, aby blahobyt zamestnancov zostal prioritou v rámci všetkých podnikov – a aby neskončil iba pri planých sľuboch, alebo nestal sa iba myšlienkou - je, samozrejme, ešte na dlho. Ale je to cesta. No tento záväzok a skutočná podpora zamestnancov sa dá dokázať iba preukázateľným, proaktívnym konaním.
Nikto nie je oslobodený od potenciálnych pocitov depresie, izolácie a osamelosti. Nerozlišujú a netrápi ich vek, úloha alebo pozícia v rámci obchodnej hierarchie. A obmedzenia pohybu to, prirodzene, zhoršujú. Podľa údajov spoločnosti Nuffield Health jeden zo štyroch ľudí pracujúcich z domu tvrdí, že je ťažké zvládnuť duševné problémy osamelosti a izolácie od kolegov. Virtuálne spoločenské udalosti, pravidelné kontroly a inkluzívne stretnutia určite pomáhajú. Tipy na cvičenie, pobyt na čerstvom vzduchu a výmena e-mailov za telefonáty sú ďalšími malými, ale rozumnými taktikami. Avšak podpora, ktorú ponúkajú zamestnávatelia, musí byť formalizovaná, dostupná a jasná.

V spoločnosti Ricoh Europe sme spustili množstvo iniciatív a programov na podporu kolegov.

  • Naša služba Digital GP poskytuje zamestnancom prístup k lekárovi 24 hodín denne prostredníctvom hlasového alebo video hovoru. GP môže skontrolovať príznaky a poskytnúť okamžitú odpoveď. Schôdzky sú zvyčajne k dispozícii do dvoch hodín s tým, že lekárske predpisy sú doručené nasledujúci deň. Služba založená na aplikácii obsahuje zdravotníckeho asistenta COVID-19, ktorý dokáže rozpoznať potenciálne príznaky a navrhnúť ďalšie možné kroky.
  • Headspace je služba zavedená minulý rok s tým, že dáva zamestnancom šancu dať si pauzu, odpojiť sa a opäť nabiť energiu, aby zvládali stres a zlepšili duševnú pohodu. Headspace je aplikácia navrhnutá k výučbe meditácie, tak aby používatelia mohli meditovať kedykoľvek a kdekoľvek chcú. Obsah aplikácie je veľmi komplexný, takže je vhodný pre všetkých bez ohľadu na to, v ktorej fáze na ceste k meditácii sa nachádzajú.
  • Zamestnancom tiež poskytujeme nepretržitý prístup k nášmu programu Employee Assistance Programme. Táto dôverná služba umožňuje kolegom prístup k spoľahlivým informáciám a odbornému poradenstvu na rôzne témy, od každodenných záležitostí až po vážnejšie problémy, ako sú finančné starosti, zdravotné problémy alebo pocity stresu či úzkosti.

Aj keď tieto a mnohé ďalšie ponúkané možnosti sú skvelé, nikdy nebudú dostatočnou náhradou za súcitného a empatického manažéra alebo kolegu. Nie všetci zdieľajú rovnaké zručnosti a pohľad na vec - to je v poriadku a prispieva to k rozmanitej a všestrannej pracovnej sile. Všetci by sme však mali mať schopnosť počúvať a podporovať ľudí okolo nás, či už vo fyzickom, alebo virtuálnom prostredí.

| O spoločnosti Ricoh |

Spoločnosť Ricoh posilňuje digitálne pracoviská pomocou inovatívnych technológií a služieb, ktoré umožňujú jednotlivcom pracovať inteligentnejšie odkiaľkoľvek.

Vďaka vycibreným znalostiam a organizačným schopnostiam, ktoré spoločnosť Ricoh rozvíjala počas svojej 85-ročnej histórie, je popredným poskytovateľom digitálnych služieb, správy informácií a riešení pre tlač a vizualizáciu navrhnutých na podporu digitálnej transformácie a optimalizáciu výkonnosti spoločnosti.

Skupina Ricoh, s hlavným sídlom v Tokiu, má významné prevádzky naprieč celým svetom a jej produkty a služby sa v súčasnosti dostávajú k zákazníkom v približne 200 krajinách a regiónoch. Na konci fiškálneho roku v marci 2022 dosiahla Skupina Ricoh celosvetový obrat vo výške 1 758 miliárd jenov (približne 14,5 miliardy USD).

Ďalšie informácie nájdete na stránkach www.ricoh.sk.

© 2022 RICOH COMPANY, LTD. Všetky práva vyhradené. Akékoľvek uvádzané názvy produktov sú registrovanými ochrannými známkami príslušných spoločností.

Kontakt pre médiá: 

Monika Pravdová

Marketing Executive

RICOH Slovakia s.r.o.

E-mail: monika.pravdova@ricoh.sk

Mobile: +421 948 461 159

www.facebook.com/RicohSlovakia/

https://www.linkedin.com/company/ricoh-slovakia/

https://www.instagram.com/ricoh.slovakia/

www.ricoh.sk