Prečo je Medzinárodný deň žien pripomenutím dlhej cesty, ktorá nás ešte čaká (a ktorú musíme prekonať)
Nicola Downing, COO Ricoh Europe
Ricoh Europe, Londýn, 15. február 2022 – Ak nás uplynulé dva roky niečo naučili, tak je to skutočnosť, že predpovedať budúcnosť je nemožné. Avšak jednou vecou si môžeme byť istí, a to že Medzinárodný deň žien bude znovu mimoriadne dôležitou udalosťou.
Jeho tohtoročnou témou je „Break the Bias“ (Prelomte predsudky) – čo je výzva pre všetkých, aby pomohli vytvoriť prostredie, v ktorom je rozdielnosť vzácna, oslavovaná a rovnocennosť žien je nepopierateľnou realitou.
Zaujatosť môže ovplyvniť každého z nás. Pravdou je, že bez rôznorodej pracovnej sily sa spoločnosti vystavujú riziku, že na veci nazerajú len z veľmi obmedzenej perspektívy. To nepomáha nikomu v žiadnom smere. Počas 8. marca budeme v Ricoh Europe organizovať interné virtuálne podujatie pre kolegov z celého regiónu. Budeme diskutovať o téme nevedomej zaujatosti, vrátane jej potenciálneho vplyvu na kariérny postup a obmedzovanie presvedčení, ako aj o tom, aké dôležité je byť skutočne sám sebou. Predtým, ako sa náš personál zúčastní časti diskusie zameranej na najčastejšie otázky, vypočuje si skúsenosti a názory rôznych rečníkov.
Kým Medzinárodný deň žien je najlogickejším dátumom, kedy treba upozorniť na štatistiky
a všeobecný stav rodovej nerovnosti, je to tiež ideálny čas na oslavu dosiahnutého pokroku. Dobrá práca sa určite vypláca. Vidíme viac žien v správnych radách, teda v oblasti, v ktorej tradične dominovali muži, ako aj nárast pracovných možností pre ženy pre ďalší postup
v obchodnej hierarchii. Súčasne sa zmenšujú aj rozdiely v pracovnom ohodnotení. Hoci by som si želala, aby sa veci diali rýchlejšie, problém spočíva v tom, že to je ako keby som chcela otočiť rútiaci sa kamión s ladnosťou baletky.
Zmena tohto rozsahu je poväčšine výsledkom neúnavnej práce, ktorej predchádza dlhá cesta plná odhodlania. Zriedkavo je okamžitá a radikálna. Potenciál toho, čo si myslíme, hovoríme
a robíme však zostáva a má dominový efekt, z ktorého majú úžitok všetci. A to musíme využiť všetci.
V spoločnosti Ricoh Europe máme množstvo opatrení a iniciatív na podporu rodovej rovnosti
a posilnenie postavenia žien na pracovisku. Patrí sem:
- Vytvorenie fóra EMEA Women’s Leadership Forum, ktoré spája viac ako 90 členiek s cieľom rozvíjať kontakty a uľahčovať spoluprácu
- Zriadenie poradnej rady pre diverzitu a inklúziu - Diversity and Inclusion Advisory Council, aby správnej rade poradila ohľadom osvedčených postupov a súčasných prístupov
- Pokračovanie nášho programu zameranému na ženy vo vedení, určený na budovanie siete budúcich efektívnych obchodných lídrov
- Pretrvávajúci rozvoj nášho programu mentoringu žien, vytvoreného na podporu rozvoja osobných zručností chránenkýň, ako aj podporu zdieľania odborných znalostí a vlastných názorov s mentormi (mužmi i ženami)
- Plánované cvičenie zhromažďovania údajov o rozmanitosti a inklúzii, na ktorom budú zamestnanci požiadaní o dobrovoľné poskytnutie údajov, aby nám pomohli zistiť, kde máme nedostatočné zastúpenie, prečo je to tak a ako sa môžeme zlepšiť
- Podporná politika materskej a otcovskej dovolenky
- Umiestnenie cieľov OSN trvalo udržateľného rozvoja (SDG) do centra stratégie nášho podnikania, vrátane piateho bodu „dosiahnuť rodovú rovnosť a posilniť postavenie všetkých žien a dievčat“.
Jedným z nedávnych osobných úspechov bolo vidieť nie menej ako 20 našich neuveriteľných kolegýň postúpiť do finále European Women in Sales Awards. Fantastický a zaslúžený úspech pre každú z nich!
V boji za rodovú rovnosť nás čaká ešte dlhá cesta. Ale pamätajme, že každým dňom podnikáme kroky k dosiahnutiu cieľa. A to by sme mali všetci oslavovať.
| O spoločnosti Ricoh |
Spoločnosť Ricoh posilňuje digitálne pracoviská pomocou inovatívnych technológií a služieb, ktoré umožňujú jednotlivcom pracovať inteligentnejšie odkiaľkoľvek.
Vďaka vycibreným znalostiam a organizačným schopnostiam, ktoré spoločnosť Ricoh rozvíjala počas svojej 85-ročnej histórie, je popredným poskytovateľom digitálnych služieb, správy informácií a riešení pre tlač a vizualizáciu navrhnutých na podporu digitálnej transformácie a optimalizáciu výkonnosti spoločnosti.
Skupina Ricoh, s hlavným sídlom v Tokiu, má významné prevádzky naprieč celým svetom a jej produkty a služby sa v súčasnosti dostávajú k zákazníkom v približne 200 krajinách a regiónoch. Na konci fiškálneho roku v marci 2022 dosiahla Skupina Ricoh celosvetový obrat vo výške 1 758 miliárd jenov (približne 14,5 miliardy USD).
Ďalšie informácie nájdete na stránkach www.ricoh.sk.
© 2022 RICOH COMPANY, LTD. Všetky práva vyhradené. Akékoľvek uvádzané názvy produktov sú registrovanými ochrannými známkami príslušných spoločností.
Kontakt pre médiá:
Monika Pravdová
Marketing Executive
RICOH Slovakia s.r.o.
E-mail: monika.pravdova@ricoh.sk
Mobile: +421 948 461 159
www.facebook.com/RicohSlovakia/
https://www.linkedin.com/company/ricoh-slovakia/