Prečo je kreativita a pocit naplnenie v práci kľúčom k zvýšeniu spokojnosti zamestnancov
15.11.2022

Prečo je kreativita a pocit naplnenie v práci kľúčom k zvýšeniu spokojnosti zamestnancov

Nicola Downing, generálna riaditeľka spoločnosti Ricoh Europe, Ricoh Europe 

Ricoh Europe, Londýn, 15. novembra 2022 - Negatívne alebo senzačné príbehy sme ako spoločnosť nikdy nemuseli hľadať ďaleko. Od bežných rozhovorov a kolujúcich klebiet až po informácie z tradičných aj sociálnych médií, nikdy ich nebolo dosť.

Prečo je kreativita a pocit naplnenie v práci kľúčom k zvýšeniu spokojnosti zamestnancov

Vezmime si napríklad fenomén "tichého útlmu". 

Áno, existuje veľa dôvodov, prečo zamestnanci môžu práve teraz uvažovať o zelenších trávnikoch alebo sa cítiť skleslo - jedným z nich je nedostatok zodpovedných zamestnávateľov, ktorí by sa angažovali v agende ESG. Nový prieskum, ktorý si objednala spoločnosť Ricoh Europe , však ukazuje, že len 4 % zamestnancov tvrdia, že v práci robia " nevyhnutné minimum", čo naznačuje, že "tichý únik" nie je problém. 

Náš prieskum sa týkal 6 000 zamestnancov v Spojenom kráľovstve, Írsku, Francúzsku, Nemecku, Taliansku, Holandsku a Španielsku. Ukázalo sa, že 82 % sa v práci označuje za "angažovaných", pričom 65 % tvrdí, že ich práca baví. Napriek tejto zjavnej spokojnosti však stále existujú prekážky. Dve tretiny (64 %) tvrdia, že práca by ich bavila viac, keby mali priestor na tvorivé úlohy. To poukazuje na nedostatok napĺňajúcej práce ako na dôvod, prečo niektorí z nich pokukujú po únikových dvierkach. Okrem toho náš prieskum odhalil, že takmer polovica zamestnancov (44 %) je pripravená zmeniť prácu, ak by sa objavila "správna ponuka". Vzhľadom na toto zmýšľanie, nehovoriac o frustrácii a ťažkostiach spôsobených krízou životných nákladov, je potrebné počuť čoraz hlasnejšie volanie po kreatívnejšej, naplňujúcejšej a zmysluplnejšej práci. 

Takmer dve pätiny (39 %) dňa zamestnanca zaberá administratíva alebo prekonávanie technologických problémov. To znamená, že tímy majú menej času sústrediť sa na projekty, ktoré prinášajú hodnoty. Bez opatrení a posunu k zaujímavejším typom práce môžu spoločnosti v zamestnancoch potláčať pocit ctižiadosti a odhodlania. To len zvyšuje príťažlivosť zamestnávateľov, ktorí ponúkajú modernejšie riešenia a viac sa sústreďujú na ľudí.

Bez ohľadu na to, čo počujete alebo čítate, európski zamestnanci sa "neodhlasujú". Hľadajú však projekty, ktoré sú zmysluplné a prinášajú zmysluplné výsledky. 

Loptička je jednoznačne na strane rozhodovacích orgánov spoločností. Musia nájsť spôsob, ako rozvíjať prostredie, v ktorom je prioritou uspokojujúca práca a profesionálna kariéra. Začína to poskytnutím nástrojov potrebných na odstránenie zbytočnej administratívy, kde automatizácia môže vykonať väčšinu (alebo dokonca všetku) náročnú prácu. Nedostatočné systémy musia byť odsunuté do zabudnutia firemnej histórie. A nakoniec, musí existovať skutočné a neochvejné odhodlanie zamerať sa na úlohy, ktoré inšpirujú a umožňujú zamestnancom byť čo najlepšími tvorcami. V opačnom prípade hrozí, že sa firmy dostanú na titulné strany novín z nesprávnych dôvodov.

Viac informácií o našom prieskume zameranom na zlepšenie skúseností zamestnancov nájdete tu.

Zdroj:  Nicola Downing, generálna riaditeľka spoločnosti Ricoh Europe, LinkedIn

| O spoločnosti Ricoh |

Spoločnosť Ricoh posilňuje digitálne pracoviská pomocou inovatívnych technológií a služieb, ktoré umožňujú jednotlivcom pracovať inteligentnejšie odkiaľkoľvek.

Vďaka vycibreným znalostiam a organizačným schopnostiam, ktoré spoločnosť Ricoh rozvíjala počas svojej 85-ročnej histórie, je popredným poskytovateľom digitálnych služieb, správy informácií a riešení pre tlač a vizualizáciu navrhnutých na podporu digitálnej transformácie a optimalizáciu výkonnosti spoločnosti.

Skupina Ricoh, s hlavným sídlom v Tokiu, má významné prevádzky naprieč celým svetom a jej produkty a služby sa v súčasnosti dostávajú k zákazníkom v približne 200 krajinách a regiónoch. Na konci fiškálneho roku v marci 2022 dosiahla Skupina Ricoh celosvetový obrat vo výške 1 758 miliárd jenov (približne 14,5 miliardy USD).

Ďalšie informácie nájdete na stránkach www.ricoh.sk.

© 2022 RICOH COMPANY, LTD. Všetky práva vyhradené. Akékoľvek uvádzané názvy produktov sú registrovanými ochrannými známkami príslušných spoločností.

Kontakt pre médiá: 

Monika Pravdová

Marketing Executive

RICOH Slovakia s.r.o.

E-mail: monika.pravdova@ricoh.sk

Mobile: +421 948 461 159

www.facebook.com/RicohSlovakia/

https://www.linkedin.com/company/ricoh-slovakia/

https://www.instagram.com/ricoh.slovakia/

www.ricoh.sk