Prečo bol rok 2021 rokom zodpovedného podnikania
04.01.2022

Prečo bol rok 2021 rokom zodpovedného podnikania

David Mills, CEO Ricoh Europe

Prečo bol rok 2021 rokom zodpovedného podnikania

Ricoh Europe, Londýn, 4. január 2022 – Kedysi bolo sadenie stromov, zdieľanie ciest autom či informátorstvo efektným začiatkom aj koncom najzodpovednejších podnikateľských princípov. Aj keď je myšlienka dobrá, v dnešnom svete podnikania spoliehať sa výlučne na tento typ aktivít pri preukazovaní svojej etiky a integrity je ako schovávať sa pod dáždnik počas hurikánu. 

Nastal vek mnohých činov: Zákon o modernom otroctve, zameraný na rozdiely v odmeňovaní žien a mužov a s preukázateľnými záväzkami k diverzite na pracovisku, patrí len k niektorým z nich. Na plecia lídrov tak spadá povinnosť zabezpečiť, že každý aspekt a činnosť preukáže skutočnú zodpovednosť firmy.  

Myslím si, že v tomto bol rok 2021 prelomový.

Pretrvávajúce dopady pandémie a udalosti ako COP26 v tom zohrali nemalú úlohu. Medzitým nabrali očakávania klientov nové rozmery. Podmienky na trhu sa v rámci jednotlivých odvetví ukázali (a stále sa ukazujú) ako veľmi náročné vzhľadom na predlžovanie času dodávok a enormne rastúce požiadavky na bezkontaktné preberanie tovaru. Lídri sa tak dostali pod drobnohľad, ako ochrániť svoju spoločnosť, klientov aj personál.

Ešte v roku 2018 náš globálny generálny riaditeľ Jake Yamashita v rámci svojho prejavu na Climate Week v New Yorku povedal: „Spoločnosti budú v budúcnosti hodnotené nielen podľa ich finančnej výkonnosti, ale aj podľa tej nefinančnej a ich prínosu na riešení sociálnych výziev.“ 

A jeho predpoveď sa nepochybne začína stávať skutočnosťou!

Stanovenie jasných cieľov v oblasti životného prostredia, sociálnych otázok a otázok správy 

a riadenia (ESG) stanovuje strategickú koncepciu pre zodpovedné podnikanie. Spoločnosti tak môžu merať ich vplyv na to, ako sa správajú k planéte, ako sa navzájom ovplyvňujú s ostatnými 

a ako sa správajú.

V spoločnosti Ricoh sa riadime celosvetovo stanovenými cieľmi ESG, ktoré hodnotí určený výbor. Vďaka tomu sa na globálnej úrovni vyššieho manažmentu vedú pravidelné diskusie 

o strednodobých až dlhodobých problémoch v oblastiach súvisiacich s ESG. Ciele stanovené pre tento účel sa stali neoddeliteľnou súčasťou našej stratégie riadenia. To všetko podporuje náš zámer dosiahnuť vyvážený prístup vo všetkých troch oblastiach - životného prostredia, sociálnych otázok a správy a riadenia, pokračujúc v plánovaní cieľov na rok 2025 na národnej a regionálnej úrovni.

Pri zlepšení výkonu ESG môže byť ťažké rozoznať, kde začať. Iróniou je, že lídri často bez toho, aby si to uvedomovali, zavádzajú technológie, ktoré nielenže robia život oveľa jednoduchším, ale znižujú tým aj dopad na životné prostredie. To zahŕňa nasadenie cloudovej technológie, hybridnej práce a riešenia veľkých a zložitých súborov údajov. Majú mnoho spoločných znakov – 

v neposlednom rade schopnosť zlepšiť energetickú efektívnosť pri získavaní údajov relevantných pre vykazovanie ESG.

Trik spočíva v zavedení holistického prístupu k ESG a premýšľaní o vplyve na trojicu rozhodujúcich výsledných faktorov: ľudí, planétu a zisk. Začína to identifikáciou materiálnych otázok a uprednostňovaní tých, ktoré sú pre vašu spoločnosť a zainteresované strany najdôležitejšie. Potom je to už len o určení štruktúry ESG, meraní výkonu v porovnaní s uznávanými priemyselnými rámcami a implementácii transparentného reportingu.

V spoločnosti Ricoh vieme, že náš prístup funguje. Už druhý rok po sebe sme si vyslúžili uznanie zaradením sa do Dow Jones Sustainability World Index, jedného z popredných svetových indexov pre ESG. Taktiež sme boli zaradení do zoznamu CDP na „A list“ medzi lídrov v oblasti klimatických opatrení.

Napriek týmto a ďalším oceneniam vieme, že máme pred sebou ešte veľa práce. Ale bude ľahšie dosiahnuť to s takýmito pevnými základmi. Pomáha aj to, že rok 2021 bol rokom, ktorý predefinoval zodpovedné podnikanie.

Zdroj: David Mills, CEO Ricoh Europe, LinkedIn

| O spoločnosti Ricoh |

Spoločnosť Ricoh posilňuje digitálne pracoviská pomocou inovatívnych technológií a služieb, ktoré umožňujú jednotlivcom pracovať inteligentnejšie odkiaľkoľvek.

Vďaka vycibreným znalostiam a organizačným schopnostiam, ktoré spoločnosť Ricoh rozvíjala počas svojej 85-ročnej histórie, je popredným poskytovateľom digitálnych služieb, správy informácií a riešení pre tlač a vizualizáciu navrhnutých na podporu digitálnej transformácie a optimalizáciu výkonnosti spoločnosti.

Skupina Ricoh, s hlavným sídlom v Tokiu, má významné prevádzky naprieč celým svetom a jej produkty a služby sa v súčasnosti dostávajú k zákazníkom v približne 200 krajinách a regiónoch. Na konci fiškálneho roku v marci 2022 dosiahla Skupina Ricoh celosvetový obrat vo výške 1 758 miliárd jenov (približne 14,5 miliardy USD).

Ďalšie informácie nájdete na stránkach www.ricoh.sk.

© 2022 RICOH COMPANY, LTD. Všetky práva vyhradené. Akékoľvek uvádzané názvy produktov sú registrovanými ochrannými známkami príslušných spoločností.

Kontakt pre médiá: 

Monika Pravdová

Marketing Executive

RICOH Slovakia s.r.o.

E-mail: monika.pravdova@ricoh.sk

Mobile: +421 948 461 159

www.facebook.com/RicohSlovakia/

https://www.linkedin.com/company/ricoh-slovakia/

https://www.instagram.com/ricoh.slovakia/

www.ricoh.sk