Politika používania súborov cookies

Ricoh používa nástroje na zhromažďovanie údajov, ako sú súbory cookies, pre lepšiu prácu so stránkami. Postup, ako tieto nastavenia zmeniť, ako aj ďalšie informácie o súboroch cookies nájdete tu.

Poznatky z čias lockdownu nám poslúžia aj pri návrate do kancelárií

Nicola Downing, COO Ricoh Europe

Ricoh Europe, Londýn, 16. apríl 2021 - Aj keby to nebolo jedno z mojich troch prianí, ktoré by mohol splniť džin z čarovnej lampy, nemôžem sa dočkať návratu do kancelárie! A keď sa tak stane, budem ešte väčší profesionál. Všetci budeme.

Poznatky z cias lockdownu nam posluzia aj pri navrate do kancelárii

Môže sa zdať, že od práce z doby pred ochorením COVID-19 uplynula už celá večnosť. No ak tieto skúsenosti spojíme s tými z posledných mesiacov, kedy sme boli nútení pracovať z domu, črtá sa z toho sľubná budúcnosť. Všetci sme pocítili isté narušenie: zmeny v obvyklej rutine, nedostatok osobných rozhovorov (ktoré všetci potrebujeme) a pocit, že veci už nikdy nebudú také ako predtým. Ale aj v ťažkých časoch sa vždy dajú nájsť nejaké pozitíva.

Tu je niekoľko poznatkov z lockdownu, ktoré si so sebou vezmem aj do kancelárie:

Vzdiaľme sa od monitora (a poďme sa prejsť do parku)
Vyzerá to tak, že s pandémiou stúpol počet príležitostných pohodových aj zanietených chodcov na dobre vyšliapaných chodníkoch každej zelenšej plochy. Je to vlastne aktuálna pripomienka toho, aby sme sa do práce vybrali peši kedykoľvek je to možné. Je to tiež inšpirácia k tomu vyjsť počas obednej pauzy z budovy, nadýchať sa čerstvého vzduchu a trošku si precvičiť telo. Minulý mesiac sa zamestnanci spoločnosti Ricoh Europe zúčastnili výzvy týkajúcej sa zbierky peňazí zameranej na počet prejdených krokov. Spoločne sme dvakrát obehli celú planétu a vyzbierali 15-tisíc libier na výskum Alzheimerovej choroby. Je to dôkaz toho, že veľká iniciatíva dokáže zamestnancov spojiť, motivovať a vytvoriť medzi tímami zdravú súťaživosť. Kto vraví, že toto musí pominúť?

Stretávajme sa kedykoľvek a kdekoľvek
Niet pochýb o tom, že osobné stretnutie sa nedá nahradiť. Nápady prichádzajú rýchlejšie, vzťahy sa nadväzujú ľahšie a k spontánnym pokrokom dochádza častejšie. Ale práca na diaľku nám ukázala, že k podnetným stretnutiam nemusí prísť len vtedy, keď sa stretneme v jednej miestnosti. Kým termíny v diároch sa v dobe kombinovanej práce musia prirodzene stať flexibilnejšími, monitor a link znamená, že tí v kancelárii si nebudú musieť preorganizovať celý pracovný týždeň kvôli harmonogramu ostatných kolegov. Zbytočne strojené spôsoby práce, založené na tradícii, môžeme veselo odsunúť na vedľajšiu koľaj. Samozrejme, externé online podujatia umožnili mnohým ľuďom zúčastniť sa ich bez nutnosti cestovať a tým sa vyhnúť aj negatívnemu dopadu na životné prostredie spojeného s cestovaním. Na margo tohto bola obzvlášť úspešná naša séria HENKAKU Live pre komerčných tlačových operátorov. 

Neustále sa starajme
Zabezpečenie pohody zamestnancov a podpory duševného zdravia patrili medzi najväčšie a najdôležitejšie výzvy, ktorým podniky za posledný rok čelili. A (našťastie) ich pozornosť v tomto ohľade bude len rásť. Prípadným pocitom odlúčenia, izolácie či osamelosti sa nevyhne asi nikto z nás. To je dôvodom toho, prečo je po spoločnom nástupe na pracovisko naďalej dôležité dobiehať aj zameškaný čas, nie výlučne súvisiaci len s pracovnými témami. Závisí už na jednotlivcovi, či by šlo o formálne alebo pravidelné stretnutia. V každom prípade, nájsť si čas a spýtať sa kolegu aj na niečo iné ako pracovné záležitosti by sa pre všetkých obchodných lídrov malo stať samozrejmosťou. V spoločnosti Ricoh Europe má personál nepretržitý prístup k nášmu programu pre pomoc zamestnancov (Employee Assistance Programme). Táto dôverná služba poskytuje spoľahlivé informácie a odborné poradenstvo na mnohé témy od každodenných záležitostí až po vážnejšie problémy, ako sú finančné ťažkosti, zdravotné problémy alebo pocity stresu či úzkosti. 

Kvôli podpore duševného zdravia a rovnováhy medzi pracovným a súkromným životom našich zamestnancov sme v celej Európe zaviedli aj osvetu založenú na domácich a kancelárskych službách. Je to dôležitý krok, ktorý pomáha zabezpečiť, aby sme aj naďalej priťahovali a udržali si tie najlepšie talenty.

Dostávame sa z jedného z najťažších období modernej doby a skutočne verím, že ako širšia obchodná komunita sme ešte súcitnejší, ohľaduplnejší a schopnejší väčšej podpory ako na jeho začiatku. Táto kapitola ešte nie je jednoznačne ukončená. Musí však byť zásadným okamihom pre spoločnosti na to, aby odolali a dokázali, že sú skutočne prispôsobivé, zodpovedné a zamerané v prvom rade na ľudí. 

To, kde ľudia pracujú, je nesmierne dôležité. Vždy to tak bude. Preto by sme sa mali všetci snažiť dosiahnuť správnu rovnováhu, keď sa vrátime do kancelárie.

| O spoločnosti Ricoh |

Ricoh svojimi inovatívnymi technológiami a službami podporuje a rozvíja digitálne pracoviská a umožňuje tak ľuďom efektívnejšiu a lepšiu prácu. Už viac ako 80 rokov spoločnosť Ricoh inšpiruje k inováciám a je významným dodávateľom systémov pre riadenie a správu dokumentov, IT služieb, komunikačných služieb, riešení pre komerčnú a produkčnú tlač, digitálnych kamier, fotoaparátov a priemyselných systémov.

Skupina Ricoh, s hlavným sídlom v Tokiu, pôsobí približne v 200 krajinách a regiónoch na svete. Na konci fiškálneho roku v marci 2020 dosiahla Skupina Ricoh celosvetový obrat vo výške 2 008 miliárd jenov (približne 18,5 miliardy USD).

Kontakt pre médiá: 
Monika Pravdová
Marketing Executive
RICOH Slovakia s.r.o.
Mobile: +421 948 461 159