Oslavujeme Medzinárodný deň žien (a túžime po jeho odchode do dôchodku)
22.02.2021

Oslavujeme Medzinárodný deň žien (a túžime po jeho odchode do dôchodku)

Nicola Downing, COO Ricoh Europe
Ricoh Europe, Londýn, 22. február 2021 – V obchodnom prostredí, ktoré je charakteristické neovplyvniteľnými zásahmi a zmenami, budú vždy najúspešnejšími spoločnosťami tie s rozmanitými a všestrannými názormi. O to viac je to najočividnejšie (a inšpiratívnejšie), čím viac je toto rôznorodé hľadisko vidno aj vo vedení.
Oslavujeme Medzinárodný deň žien (a túžime po jeho odchode do dôchodku)
Jeden jediný a skromný blog nie je miestom, kde by sa v širšom zmysle dala riešiť taká zložitá téma, akou je rozmanitosť na pracovisku. Je to však rovnako dobrý spôsob ako ktorýkoľvek iný pre diskusiu o ženách vo vedení – a to nielen vzhľadom na blížiaci sa Medzinárodný deň žien (v pondelok 8. marca).
Celá podnikateľská obec si je vedomá toho, že je potrebné vykonať ešte veľa práce v nastavení rodovej rovnováhy, a to najmä na vyšších pozíciách. Štúdia z roku 20201 odhalila, že v krajinách Európskej únie zo 6,7 milióna ľudí na manažérskych pozíciách tvorili ženy 2,5 milióna (37%). Rovnaká štúdia zvýraznila fakt, že ženy predstavujú 28% členov predstavenstiev vo verejných obchodných spoločnostiach a iba 18% z nich je vo vyšších riadiacich funkciách. Napriek tomuto všetkému ženy tvoria približne polovicu pracujúcej populácie.
Medzinárodný deň žien je dôležitou udalosťou pre mužov aj ženy. Slúži na zdôraznenie zmien, ktoré musíme naďalej presadzovať, ale je aj podnetom k oslave doterajšieho pokroku. Niet pochýb o tom, že vedúce postavenie žien sa stalo súčasťou obchodnej agendy, zabralo nemálo titulkov v médiách a prispelo k lepšej rozmanitosti a programom začlenenia v podnikoch.
Nehľadiac na to, akú úlohu dnes hrá Medzinárodný deň žien, už dlhší čas dúfam, že jedného dňa si ho budeme pamätať ako pre istú dobu zásadnú, ale už nepodstatnú udalosť. Vždy uvítam príležitosti k oslave pokroku – o to viac, keď si budeme všetci rovní.

Som hrdá na to, že v spoločnosti Ricoh prispievame k tomu, aby sa to stalo skutočnosťou (bez ohľadu na to, akým veľkým podielom v rámci širšieho globálneho kontextu). Robíme tak prostredníctvom viacerých aktivít a iniciatív, ako sú napríklad:

  • Akvizícia Moving Ahead, poradenská prax v oblasti riadenia zmien, ktorá sa špecializuje na podporu rozmanitosti a inklúzie. Tento krok odráža náš trvalý záväzok k rozmanitosti pracovísk, hodnotu, ktorú do nich vkladáme, a ich prestíž, ktorá je kľúčovou požiadavkou zákazníka.
  • Program ženy vo vedení, ktorý postupne upevňuje budovanie siete sebavedomých a efektívnych budúcich obchodných lídrov.
  • Program mentoringu žien, ktorý pokračuje v podpore rozvoja osobných schopností a zároveň podporuje zdieľanie vedomostí a názorov s mentormi (mužskými aj ženskými).
  • Zameranie sa na ciele OSN v oblasti trvalo udržateľného rozvoja, ktoré tvoria základ našej obchodnej stratégie, vrátane cieľa č. 5: „dosiahnuť rodovú rovnosť a posilniť postavenie všetkých žien a dievčat“.
Obchodná hierarchia, ktorej jadro tvorí rodová rovnosť, bude mať vždy oveľa väčšie šance na úspech ako jej tradičnejšie podoby. Tí, ktorí to dávajú najavo aj na vyšších pozíciách, sú tu, aby inšpirovali mnohé generácie. Okrem toho, že je to správna vec, dáva to v podnikaní zdravý rozumný zmysel. Skutočný a preukázateľný záväzok pomáha prilákať a udržať si talent (mužský aj ženský) a zároveň inšpiruje k vyššej tvorivosti a inovatívnemu mysleniu. To dokážu oceniť aj zákazníci.
V spoločnosti Ricoh si to budeme pripomínať Medzinárodným dňom žien. Na oslavu skutočného úspechu našich úžasných žien sú pripravené virtuálne oslavy. A blahoželám tiež všetkým ostatným ženám vo vedúcich pozíciách - a takisto aj mužom a ženám, ktorí ich naďalej podporujú.

| O spoločnosti Ricoh |

Spoločnosť Ricoh posilňuje digitálne pracoviská pomocou inovatívnych technológií a služieb, ktoré umožňujú jednotlivcom pracovať inteligentnejšie odkiaľkoľvek.

Vďaka vycibreným znalostiam a organizačným schopnostiam, ktoré spoločnosť Ricoh rozvíjala počas svojej 85-ročnej histórie, je popredným poskytovateľom digitálnych služieb, správy informácií a riešení pre tlač a vizualizáciu navrhnutých na podporu digitálnej transformácie a optimalizáciu výkonnosti spoločnosti.

Skupina Ricoh, s hlavným sídlom v Tokiu, má významné prevádzky naprieč celým svetom a jej produkty a služby sa v súčasnosti dostávajú k zákazníkom v približne 200 krajinách a regiónoch. Na konci fiškálneho roku v marci 2022 dosiahla Skupina Ricoh celosvetový obrat vo výške 1 758 miliárd jenov (približne 14,5 miliardy USD).

Ďalšie informácie nájdete na stránkach www.ricoh.sk.

© 2022 RICOH COMPANY, LTD. Všetky práva vyhradené. Akékoľvek uvádzané názvy produktov sú registrovanými ochrannými známkami príslušných spoločností.

Kontakt pre médiá: 

Monika Pravdová

Marketing Executive

RICOH Slovakia s.r.o.

E-mail: monika.pravdova@ricoh.sk

Mobile: +421 948 461 159

www.facebook.com/RicohSlovakia/

https://www.linkedin.com/company/ricoh-slovakia/

https://www.instagram.com/ricoh.slovakia/

www.ricoh.sk