Nemáte zavedenú firemnú politiku? Ospravedlňujem sa, ale hybridná práca u vás zlyhá
05.05.2022

Nemáte zavedenú firemnú politiku? Ospravedlňujem sa, ale hybridná práca u vás zlyhá

Caroline Bright, Senior Vice President, Marketing, Ricoh Europe

Ricoh Slovakia, Bratislava, 5. mája 2022 - Existujú určité obchodné pojmy, ktoré okamžite vyvolávajú zvýšené emócie. Vezmime si napríklad "hybridnú prácu". Väčšina zamestnávateľov si pod ňou predstavuje produktívnych zamestnancov, ktorí si užívajú zdravú rovnováhu medzi pracovným a súkromným životom, ale sú aj zamestnávatelia, ktorí skutočne vidia širšie súvislosti. A naopak (a trochu nespravodlivo) táto "politika" môže vyvolávať aj nejasné predstavy o pravidlách a obmedzeniach.

Nemáte zavedenú firemnú politiku? Ospravedlňujem sa, ale hybridná práca u vás zlyhá

Hoci by sa jeden pohľad dal prirovnať k dovolenke v Karibiku a druhý k pobytu v daždivom počasí, oba tieto druhy dovolenky musia byť neoddeliteľne spojené. Pre mňa je podpora politiky hybridnej práce samozrejmosťou. Je to základný prvok na podporu angažovanosti zamestnancov. Zdá sa však, že väčšina európskych firiem nemá zavedenú politiku hybridnej práce.   

Nový prieskum, ktorý si objednala spoločnosť Ricoh Europe, odhalil, že z 3 000 opýtaných zamestnancov naprieč celým kontinentom len 19 % uviedlo, že ich pracovisko má zavedenú politiku hybridnej práce. Vzhľadom na to sa nemožno čudovať, že mnohí zamestnanci majú problém s prístupom k správnym technológiám a priestorom, keď sú v kancelárii. Menej ako polovica (45 %) zaznamenala nárast komunikačných technológií v rokovacích miestnostiach, ktoré pomáhajú pri hybridnej práci. Zároveň takmer štvrtina (23 %) zaznamenala zníženie počtu priestorov na spoluprácu vo svojich kanceláriách. To umocňuje potrebu politiky hybridnej práce. Zároveň slúži ako varovanie pred obmedzeniami, ktoré si niektoré firmy nevedomky samy na seba uvalili, keď sa snažili povzbudiť zamestnancov k návratu do kancelárie. Ak sú technológie, ktoré majú zamestnanci doma, ľahko dostupné a rovnako efektívne, prečo chodiť do kancelárie, kde by potrebné nástroje mohli byť nedostupné? Nedostatok technológií a vhodných priestorov je na škodu zamestnancom aj firemnej kultúry. Nie je tajomstvom, že práca v kancelárii podporuje spoluprácu a inovácie. Prečo to ohrozovať tým, že chýba jasná a ucelená politika?

V spoločnosti Ricoh sa zaoberáme zavádzaním zmien, ktoré uvoľňujú ľudský potenciál prostredníctvom sily a príležitostí technológií. Toto je postavené na našom hlbokom pochopení úlohy technológií v procesoch na pracovisku aj pri práci na diaľku.

V rámci dlhodobej stratégie hybridnej práce sme spoločnosti easyJet pomohli zaviesť inteligentnejšie pracovné postupy. Začalo sa to komplexnou platformou pracoviska pre štruktúrované a bezpečné rezervácie pracovných stolov. Od zavedenia hybridnej práce s RICOH Spaces zaznamenala spoločnosť easyJet výrazné pozitívne zapojenie zamestnancov, ktorí ocenili väčšiu flexibilitu. Patrí sem aj možnosť pre 1 500 zamestnancov vyberať si pracovné miesta v blízkosti kľúčových kolegov, čo podporuje efektívnejšiu spoluprácu a víta masy zamestnancov späť v kancelárii.

Môže byť lákavé zaviesť hybridnú prácu čo najrýchlejšie. Koniec koncov, ponúka sa veľa výhod - od dosiahnutia efektívnosti až po prilákanie nových talentov. Skutočnosť je však taká, že hybridná práca bez jasných a transparentných podmienok, ktoré poskytuje firemná politika, sa podobá domu bez základov - určite sa čoskoro zrúti. A slovo "zrútiť sa" nikdy nebude mať pozitívne asociácie vo svete podnikania, kde je pokrok vždy nevyhnutný.

Ako môže Ricoh pomôcť vašej firme uspieť na jej digitálnej ceste zistíte tu.

Zdroj: Caroline Bright, Senior Vice President, Marketing, Ricoh Europe, LinkedIn

| O spoločnosti Ricoh |

Spoločnosť Ricoh posilňuje digitálne pracoviská pomocou inovatívnych technológií a služieb, ktoré umožňujú jednotlivcom pracovať inteligentnejšie odkiaľkoľvek.

Vďaka vycibreným znalostiam a organizačným schopnostiam, ktoré spoločnosť Ricoh rozvíjala počas svojej 85-ročnej histórie, je popredným poskytovateľom digitálnych služieb, správy informácií a riešení pre tlač a vizualizáciu navrhnutých na podporu digitálnej transformácie a optimalizáciu výkonnosti spoločnosti.

Skupina Ricoh, s hlavným sídlom v Tokiu, má významné prevádzky naprieč celým svetom a jej produkty a služby sa v súčasnosti dostávajú k zákazníkom v približne 200 krajinách a regiónoch. Na konci fiškálneho roku v marci 2022 dosiahla Skupina Ricoh celosvetový obrat vo výške 1 758 miliárd jenov (približne 14,5 miliardy USD).

Ďalšie informácie nájdete na stránkach www.ricoh.sk.

© 2022 RICOH COMPANY, LTD. Všetky práva vyhradené. Akékoľvek uvádzané názvy produktov sú registrovanými ochrannými známkami príslušných spoločností.

Kontakt pre médiá: 

Monika Pravdová

Marketing Executive

RICOH Slovakia s.r.o.

E-mail: monika.pravdova@ricoh.sk

Mobile: +421 948 461 159

www.facebook.com/RicohSlovakia/

https://www.linkedin.com/company/ricoh-slovakia/

https://www.instagram.com/ricoh.slovakia/

www.ricoh.sk