Nekoherentné investície do technológií podkopávajú motiváciu zamestnancov stredne veľkých firiem
29.06.2021

Nekoherentné investície do technológií podkopávajú motiváciu zamestnancov stredne veľkých firiem

Ricoh Europe, Londýn, 29. jún 2021 – Podľa výskumu, ktorý dnes zverejnila spoločnosť Ricoh Europe, sa zistilo, že frustrácia z technológií oslabuje morálku a angažovanosť v stredne veľkých firmách. Pri práci z domu bojuje s pocitom nižšej motivácie kvôli komunikačným a technologickým problémom viac ako tretina zamestnancov (36 %) – čo od augusta 2020 predstavuje nárast 

o 16 %.

Prieskum spoločnosti Ricoh Europe na 573 európskych kancelárskych pracovníkoch vo firmách s 251 - 1000 zamestnancami odhaľuje, že nesúvislé investície do technológií znižujú motiváciu zamestnancov, nakoľko majú problém nájsť si čas na plnenie úloh, ktoré sú pre nich osobne prínosné, alebo majú vyššiu hodnotu. Toto zistenie upozorňuje na riziko odchodu tých najtalentovanejších k zamestnávateľom, u ktorých pociťujú užitočnejšie a vhodnejšie digitalizované spôsoby práce.

Takmer dve tretiny zamestnancov (65 %) si myslia, že ich spoločnosť digitalizovala procesy skôr kopírujúc klientov alebo partnerov, ako na základe vlastného hodnotenia potrieb. Vzhľadom na dôležitosť digitálnych procesov zamestnávateľov, dvaja z piatich respondentov prieskumu (39 %) tvrdia, že v skutočnosti nemajú čas na to, aby mohli správne komunikovať s klientmi. Medzitým len štvrtina (26 %) tvrdí, že pre zlepšenie zákazníckej skúsenosti ich zamestnávateľ investoval do elektronického obchodu alebo digitálnych nástrojov.

Napriek zabezpečeniu všetkých týchto nových technológií sa pracovné zaťaženie zamestnancov neznížilo. V skutočnosti 42 % zamestnancov uviedlo, že technologické platformy zavedené počas pandémie im množstvo práce skôr zvyšujú, než aby ju znížili. Zároveň sa 34 % z nich cíti pod tlakom pracovať online dlhšie, pričom toto číslo oproti minulému roku stúplo o 13 %.

Prechod na prácu na diaľku a nové spôsoby práce tiež odhalil obavy z narušenia bezpečnosti – 45 % zamestnancov pripúšťa, že majú obavy z neúmyselného zdieľania súborov s nesprávnym príjemcom prostredníctvom nových digitálnych kanálov. Súčasne sa podobný podiel (47 %) domnieva, že ich nadriadení používajú technológiu na ich sledovanie pri práci z domu.

David Mills, generálny riaditeľ spoločnosti Ricoh Europe, hovorí: „Je prekvapujúce, že po viac ako roku práce na diaľku a pri nádeji vyriešenia tejto pandemickej situácie motivácia zamestnancov naďalej klesá kvôli technologickým a komunikačným výzvam. No nie kvôli nedostatku snahy. Najväčšou chybou je investovanie do technológie pre technológiu samotnú alebo preto, že ste to videli u partnera alebo konkurencie. Prvým a najdôležitejším krokom pri akejkoľvek investícii do technológie je identifikácia toho, čo váš podnik skutočne potrebuje. Je pri tom nevyhnutné brať do úvahy perspektívu vašej pracovnej sily a vašich klientov. Len s prihliadnutím na to môžete nájsť technologické riešenia, ktoré vám prinesú maximálny úžitok.“

Kliknite sem a zistite, ako môže spoločnosť Ricoh pomôcť podporiť vašich zamestnancov a umožniť kombinovanú prácu vo vašej firme.

| O spoločnosti Ricoh |

Spoločnosť Ricoh posilňuje digitálne pracoviská pomocou inovatívnych technológií a služieb, ktoré umožňujú jednotlivcom pracovať inteligentnejšie odkiaľkoľvek.

Vďaka vycibreným znalostiam a organizačným schopnostiam, ktoré spoločnosť Ricoh rozvíjala počas svojej 85-ročnej histórie, je popredným poskytovateľom digitálnych služieb, správy informácií a riešení pre tlač a vizualizáciu navrhnutých na podporu digitálnej transformácie a optimalizáciu výkonnosti spoločnosti.

Skupina Ricoh, s hlavným sídlom v Tokiu, má významné prevádzky naprieč celým svetom a jej produkty a služby sa v súčasnosti dostávajú k zákazníkom v približne 200 krajinách a regiónoch. Na konci fiškálneho roku v marci 2022 dosiahla Skupina Ricoh celosvetový obrat vo výške 1 758 miliárd jenov (približne 14,5 miliardy USD).

Ďalšie informácie nájdete na stránkach www.ricoh.sk.

© 2022 RICOH COMPANY, LTD. Všetky práva vyhradené. Akékoľvek uvádzané názvy produktov sú registrovanými ochrannými známkami príslušných spoločností.

Kontakt pre médiá: 

Monika Pravdová

Marketing Executive

RICOH Slovakia s.r.o.

E-mail: monika.pravdova@ricoh.sk

Mobile: +421 948 461 159

www.facebook.com/RicohSlovakia/

https://www.linkedin.com/company/ricoh-slovakia/

https://www.instagram.com/ricoh.slovakia/

www.ricoh.sk