Malé firmy riskujú, že stratia najtalentovanejších ľudí kvôli technologickým nedostatkom
14.10.2020

Malé firmy riskujú, že stratia najtalentovanejších ľudí kvôli technologickým nedostatkom

Viac ako štvrtina zamestnancov európskych malých firiem by zmenila zamestnanie kvôli miestu, ktoré je lepšie prispôsobené na prácu na diaľku.

Ricoh Europe, Londýn, 14. október 2020 – Vzhľadom na európske malé firmy je až o 42 percent viac pravdepodobné ako pri väčších podnikoch, že prídu o zamestnancov z dôvodu frustrácie z technológií pri práci na diaľku.
Kým sa majitelia malých firiem naďalej zotavujú z následkov globálnej pandémie, zamestnanci očakávajú, že im zamestnávateľ ponúkne moderný, zmiešaný prístup vzhľadom na to, ako a kde pracujú. Nový výskum objednaný spoločnosťou Ricoh Europe na základe prieskumu medzi 1300 európskymi kancelárskymi pracovníkmi ukazuje, že 27% zamestnancov malých firiem uvažuje o zmene zamestnania. Štúdia tiež odhaľuje, že:
  • 69% z nich tvrdí, že majú schopnosti na to, aby pracovali na diaľku
  • Avšak, pre 29% je ťažké zostať motivovaní a angažovaní pri práci na diaľku kvôli komunikačným a technologickým problémom
  • 22% sa taktiež cíti menej produktívne kvôli komunikačným a technologickým obmedzeniam
  • 48% sa počas pandémie muselo pri práci na diaľku spoliehať na svoju vlastnú technológiu, nakoľko im ich spoločnosť žiadnu neposkytla
Tento technologický nedostatok je riskom nielen pre zachovanie si talentovaných ľudí. Znepokojujúce je, že v čase, keď je hybná sila rastu na kritickej úrovni, 24% respondentov tvrdí, že nemajú k dispozícii potrebné nástroje na dosiahnutie najlepších výsledkov pre klientov alebo na to, aby mohli spolupracovať so svojím tímom na diaľku.
Napriek problémom pri práci na diaľku sa v najbližšej dobe zamestnanci malých firiem hromadne do kancelárie nevracajú. Na margo otázky ohľadom postupov v oblasti práce na diaľku v ich firme si 41% opýtaných myslí, že im ich spoločnosť umožní pracovať dištančne do konca roku 2020, kým 34% verí, že by to mohlo byť na neurčito.

Zamestnanci malých firiem od svojich zamestnávateľov určite očakávajú viac. Dve tretiny (66%) uvažuje o zachovaní flexibility, nadobudnutej počas lockdownov, a 55% verí svojej spoločnosti, že bude investovať do technológií, ktoré vyhovejú požiadavkám pracoviska budúcnosti. To zahŕňa aj zvýšenie bezpečnosti v kancelárii, pričom 40% respondentov uvádza, že by im nebolo pohodlné vrátiť sa, pokiaľ sa nezavedú ďalšie bezpečnostné opatrenia, ako napríklad skenery na meranie teploty a bezdotykové vybavenie.

David Mills, generálny riaditeľ, Ricoh Europe, vraví: „Aj keď digitálna transformácia mohla byť v ich dlhodobom pláne, malé firmy už nemôžu strácať čas. Bez technológie, ktorá umožňuje ľahkú a bezpečnú prácu z akéhokoľvek miesta, čelia majitelia firiem úniku mozgov z radov svojich najlepších talentov. Organizácie sú poháňané schopnosťami a kvalitou svojich ľudí – ich strata v prospech konkurencie často znamená aj stratu zákazníkov. Staré spôsoby práce už nemôžu byť normou. Nie je dosť dobré, aby si podniky „vystačili“ s podpriemerným vybavením a postupmi. Ďalšie kroky malých firiem určia, ako prekonajú tieto rozkoly a pripravia pôdu pre svoj budúci úspech.“
Stiahnite si našu osobitnú správu pre malé firmy na adrese https://www.ricoh.sk/novinky-udalosti/ricoh-prieskumy/index.html.

| O spoločnosti Ricoh |

Spoločnosť Ricoh posilňuje digitálne pracoviská pomocou inovatívnych technológií a služieb, ktoré umožňujú jednotlivcom pracovať inteligentnejšie odkiaľkoľvek.

Vďaka vycibreným znalostiam a organizačným schopnostiam, ktoré spoločnosť Ricoh rozvíjala počas svojej 85-ročnej histórie, je popredným poskytovateľom digitálnych služieb, správy informácií a riešení pre tlač a vizualizáciu navrhnutých na podporu digitálnej transformácie a optimalizáciu výkonnosti spoločnosti.

Skupina Ricoh, s hlavným sídlom v Tokiu, má významné prevádzky naprieč celým svetom a jej produkty a služby sa v súčasnosti dostávajú k zákazníkom v približne 200 krajinách a regiónoch. Na konci fiškálneho roku v marci 2022 dosiahla Skupina Ricoh celosvetový obrat vo výške 1 758 miliárd jenov (približne 14,5 miliardy USD).

Ďalšie informácie nájdete na stránkach www.ricoh.sk.

© 2022 RICOH COMPANY, LTD. Všetky práva vyhradené. Akékoľvek uvádzané názvy produktov sú registrovanými ochrannými známkami príslušných spoločností.

Kontakt pre médiá: 

Monika Pravdová

Marketing Executive

RICOH Slovakia s.r.o.

E-mail: monika.pravdova@ricoh.sk

Mobile: +421 948 461 159

www.facebook.com/RicohSlovakia/

https://www.linkedin.com/company/ricoh-slovakia/

https://www.instagram.com/ricoh.slovakia/

www.ricoh.sk