Frustrácie z flexibilných technológií: prieskum Ricoh Europe odhalil, že hybridné technológie stále nie sú dostatočné
- Len 30 % európskych zamestnancov tvrdí, že má k dispozícii všetky potrebné technológie na bezproblémovú spoluprácu s ostatnými kolegami
- Flexibilnejšie pracovné podmienky vrátane technológií a vybavenia sú uvádzané ako hlavný dôvod, prečo by v najbližších 12 mesiacoch zvážili zmenu zamestnávateľa
- Takmer štvrtina (24 %) vedúcich pracovníkov v spoločnostiach však priznáva, že ich technológie na spoluprácu nezodpovedajú štandardom v odvetví, čo zamestnancom sťažuje každodennú prácu
Bratislava, 2. mája 2024 - Nedávny prieskum spoločnosti Ricoh Europe odhalil, že väčšine spoločností chýbajú technológie na podporu flexibilnej práce, pričom len 30 % európskych zamestnancov uviedlo, že majú všetky technológie na bezproblémovú spoluprácu s ostatnými kolegami.
Prieskum, ktorý v mene Ricoh Europe uskutočnila spoločnosť Opinion Matters, sa týkal 7 000 zamestnancov a 1 800 osôb s rozhodovacími právomocami v celej Európe*. Zistilo sa, že flexibilná práca zostáva pre európskych zamestnancov najvyššou prioritou, pričom zamestnanci ako hlavný dôvod, prečo by v nasledujúcich 12 mesiacoch zvažovali odchod zo zamestnania, uviedli možnosť flexibilnejších pracovných podmienok vrátane možnosti plánovať a rozvrhnúť si pracovný čas tak, aby boli vopred splnené ich potreby (stôl, miesto, technológie na pracovisku).
Napriek tomu, že zamestnanci pripisujú flexibilnej práci veľký význam, mnohým z nich stále chýbajú základné nástroje na jej výkon. Každý piaty zamestnanec (20 %) nemá prístup k základnému softvéru na spoluprácu, ako sú Microsoft Teams a Zoom, zatiaľ čo 29 % zamestnancov nemá prístup k žiadnemu hardvéru na spoluprácu/hybridnej technológii na stretnutia (napr. audiovizuálna technika, ako sú videokonferencie), napriek tomu, že je po nej dopyt.
Vedenia firiem si uvedomujú tento problém, pričom len necelá štvrtina (24 %) priznáva, že ich nástroje na spoluprácu nezodpovedajú štandardom v odvetví, čo zamestnancom sťažuje ich každodennú prácu. Avšak napriek tomu, že technologické riešenia zostávajú nezmenené, iba 17 % vedúcich pracovníkov firiem uviedlo ako strategickú prioritu na budúci rok poskytovanie lepších podmienok pre zamestnancov.
Prieskum tiež vrhá svetlo na to, ako by mali vedúci predstavitelia firiem v tomto roku klásť spokojnosť a skúsenosti zamestnancov na popredné miesto vo svojej agende. Začína sa to flexibilnou prácou, keďže takmer štvrtina (24 %) zamestnancov uviedla, že kľúčovým spôsobom, ako zvýšiť ich spokojnosť v práci, by bolo, keby neboli nútení pracovať v kancelárii, ale aby im bola poskytnutá vhodná technológia na prácu tam, kde je to pre nich výhodné.
Nicola Downing, generálna riaditeľka spoločnosti Ricoh Europe hovorí: „Je zarážajúce, že mnohé z týchto spoločností stále zaostávajú v poskytovaní aj tých najzákladnejších technológií, ktoré uľahčujú spoluprácu a komunikáciu. Vzhľadom na významné výhody, ktoré flexibilná práca ponúka, musia spoločnosti uprednostniť potrebné nástroje a technológie, aby zo svojich zamestnancov dostali to najlepšie a udržali si špičkové talenty. Zavedenie týchto zmien však nie je len o udržaní konkurencieschopnosti, ale aj o ocenení a investovaní do spokojnosti a vnútorného naplnenia ľudí, ktorí sú hnacou silou úspechu spoločnosti."
*Veľká Británia, Írsko, Francúzsko, Nemecko, Taliansko, Španielsko a Holandsko.
Metodika prieskumu zamestnancov:
Prieskum uskutočnila spoločnosť Opinion Matters na vzorke 7 000 respondentov, ktorí sú kancelárskymi pracovníkmi v spoločnostiach zamestnávajúcich viac ako 1 000 ľudí vo Francúzsku, Spojenom kráľovstve, Írsku, Nemecku, Holandsku, Španielsku a Taliansku.
Údaje sa zbierali v období od 9. 2. 2024 do 21. 2. 2024. Spoločnosť Opinion Matters dodržiava a zamestnáva členov Spoločnosti pre prieskum trhu a riadi sa kódexom správania MRS a zásadami ESOMAR. Opinion Matters je tiež členom British Polling Council.
Metodika prieskumu rozhodovacích subjektov:
Prieskum uskutočnila spoločnosť Opinion Matters na vzorke 1 800 respondentov, ktorí sú vo vyššom manažmente alebo na vyššej úrovni a rozhodujú o nákupe v oblasti IT, správy zariadení, ľudských zdrojov a financií v spoločnostiach, ktoré zamestnávajú viac ako 1 000 zamestnancov bez živnostníkov (vo veku nad 18 rokov) v Spojenom kráľovstve, Írsku, Francúzsku, Nemecku, Holandsku, Španielsku a Taliansku.
Údaje boli zozbierané v období od 9. 2. 2024 do 23. 2. 2024. Spoločnosť Opinion Matters dodržiava a zamestnáva členov Spoločnosti pre prieskum trhu a riadi sa kódexom správania MRS a zásadami ESOMAR. Opinion Matters je tiež členom British Polling Council.
| O spoločnosti Ricoh |
Spoločnosť Ricoh je popredným poskytovateľom integrovaných digitálnych služieb a riešení pre tlač a spracovanie obrazu, ktoré sú navrhnuté na podporu digitálnej transformácie pracovísk, pracovných priestorov a optimalizáciu výkonnosti podniku.
Spoločnosť Ricoh, ktorá má sídlo v Tokiu, pôsobí celosvetovo a oslovuje zákazníkov v približne 200 krajinách a regiónoch, pričom sa opiera o kultivované vedomosti, technológie a organizačné schopnosti, ktoré si vybudovala počas svojej 85-ročnej histórie. Vo finančnom roku, ktorý sa skončil v marci 2024, dosiahla skupina Ricoh celosvetový obrat 2 348 miliárd jenov (približne 15,5 miliardy USD).
Poslaním a víziou spoločnosti Ricoh je umožniť jednotlivcom nájsť naplnenie prostredníctvom práce tým, že pochopíme a zmeníme spôsob, akým ľudia pracujú, aby sme mohli uvoľniť ich potenciál a kreativitu na realizáciu udržateľnej budúcnosti.
Ďalšie informácie nájdete na adrese www.ricoh.com
© 2024 RICOH COMPANY, LTD.Všetky práva vyhradené. Všetky uvedené názvy produktov sú ochrannými známkami príslušných spoločností.
Kontakt pre médiá:
Monika Pravdová
Marketing Executive
RICOH Slovakia s.r.o.
E-mail: monika.pravdova@ricoh.sk
Mobile: +421 948 461 159
www.facebook.com/RicohSlovakia/
https://www.linkedin.com/company/ricoh-slovakia/
https://www.instagram.com/ricoh.slovakia/
www.ricoh.sk