Dve tretiny nadriadených stále nedôverujú zamestnancom pracujúcim na diaľku
24.08.2021

Dve tretiny nadriadených stále nedôverujú zamestnancom pracujúcim na diaľku

Napriek znepokojeniu ohľadom práce na diaľku sú zamestnanci pracujúci z domu považovaní za produktívnych.

Ricoh Europe, Londýn, 24. august 2021 - Spoločnosť Ricoh Europe dnes uverejnila nový prieskum, ktorý ukazuje, že svojim zamestnancom pri práci na diaľku plne dôveruje iba 35% zamestnávateľov, pričom 39% z opýtaných poukázalo na to, že ich ľudia nepracujú tak usilovne či efektívne ako v kancelárii.

Výskum pre Ricoh Europe vykonala spoločnosť Opinion Matters, pričom oslovila 

1 500 ľudí s rozhodovacou právomocou naprieč celou Európou. Zistenia preukázali, že mnohé spoločnosti zvažujú návrat do kancelárí a upozorňujú na to, že pandémia narušila dôveru v prácu z domu.

Ubúdajúca dôvera medzi zamestnávateľmi naznačuje ich želanie, aby sa po zmiernení pandemických obmedzení na celom kontinente zamestnanci radšej vrátili na plný úväzok do kancelárie bez toho, aby im dali možnosť vybrať si nejakú formu kombinovanej práce. Napriek ich obavám a klesajúcej dôvere, zníženú produktivitu od prechodu na prácu na diaľku potvrdilo len 19% zamestnávateľov. Na dôvažok, 57% si myslí, že investovanie do flexibilnej pracovnej technológie je nevyhnutné na prilákanie a udržanie si talentov.

Je očividné, že veľa zamestnancov sa s úplným návratom na pracovisko nestotožňuje, a aj 42% vedúcich vraví, že ich tímy sa návratu do kancelárie po uvoľnení opatrení obávajú z dôvodu strachu o svoje zdravie a bezpečnosť. A nerešpektovanie ich obáv môže mať dopad nielen na morálku, ale rizikom je aj strata kvalitných zamestnancov.

David Mills, generálny riaditeľ Ricoh Europe, tvrdí: „Kancelárska pracovná sila je pre úspech nášho podnikania životne dôležitá, rovnako ako pre väčšinu spoločností na celom kontinente. Kancelária nikdy nezanikne – prinajmenšom preto, lebo je to nepochybne prostredie pre optimálnu produktivitu, nápady a rozvíjanie vzťahov s kolegami. Pre vedúcich zamestnancov je dôležité mať neustále na pamäti to, že práca na diaľku a kombinovaná práca sú dve rozdielne veci. Je pochopiteľné, že menej dochádzania za prácou, väčší pocit flexibility a dôvera manažéra sú významnými faktormi, ktoré prispievajú k posilneniu a inšpirovaniu personálu. A to vytvára pre lídrov povinnosť vytvoriť čo najúspešnejší kombinovaný pracovný model.“

Nicola Downing, COO, Ricoh Europe, dodáva: „Aj keď nepochybne existujú určité úlohy, ktoré vyžadujú všetkých v jednej miestnosti, je potrebné, aby zamestnávatelia rozpoznali vyvíjajúce sa požiadavky talentov v svojom okruhu. To znamená vyzbrojiť ich nástrojmi na zvýšenie spolupráce, produktivity a radosti z práce bez ohľadu na to, či sa rozhodnú byť v kancelárii čiastočne alebo každý deň v týždni. V spoločnosti Ricoh Europe sme vytvorili kombinovanú pracovnú politiku, v rámci ktorej sa zamestnanci môžu rozhodnúť tráviť 50% času prácou z domu a 50% času v kancelárii. Sme hrdí, že im môžeme ponúknuť túto možnosť, nakoľko podporujeme rovnováhu medzi pracovným a súkromným životom a chápeme jej dôležitosť pre existujúcich aj potenciálnych zamestnancov pri hľadaní modernej a flexibilnej práce.“

Kliknutím na odkaz zistíte, ako vám spoločnosť Ricoh môže pomôcť podporiť vašich zamestnancov a umožniť kombinovanú prácu vo vašej spoločnosti.

| O spoločnosti Ricoh |

Spoločnosť Ricoh posilňuje digitálne pracoviská pomocou inovatívnych technológií a služieb, ktoré umožňujú jednotlivcom pracovať inteligentnejšie odkiaľkoľvek.

Vďaka vycibreným znalostiam a organizačným schopnostiam, ktoré spoločnosť Ricoh rozvíjala počas svojej 85-ročnej histórie, je popredným poskytovateľom digitálnych služieb, správy informácií a riešení pre tlač a vizualizáciu navrhnutých na podporu digitálnej transformácie a optimalizáciu výkonnosti spoločnosti.

Skupina Ricoh, s hlavným sídlom v Tokiu, má významné prevádzky naprieč celým svetom a jej produkty a služby sa v súčasnosti dostávajú k zákazníkom v približne 200 krajinách a regiónoch. Na konci fiškálneho roku v marci 2022 dosiahla Skupina Ricoh celosvetový obrat vo výške 1 758 miliárd jenov (približne 14,5 miliardy USD).

Ďalšie informácie nájdete na stránkach www.ricoh.sk.

© 2022 RICOH COMPANY, LTD. Všetky práva vyhradené. Akékoľvek uvádzané názvy produktov sú registrovanými ochrannými známkami príslušných spoločností.

Kontakt pre médiá: 

Monika Pravdová

Marketing Executive

RICOH Slovakia s.r.o.

E-mail: monika.pravdova@ricoh.sk

Mobile: +421 948 461 159

www.facebook.com/RicohSlovakia/

https://www.linkedin.com/company/ricoh-slovakia/

https://www.instagram.com/ricoh.slovakia/

www.ricoh.sk