Cesta späť do reality
27.08.2020

Cesta späť do reality

Nicola Downing, COO, Ricoh Europe

The road back to reality
Ricoh Europe, Londýn, 27. august 2020 – Aj keď cesta späť do kancelárie nie je taká legendárna ako tá, čo vedie do Damašku alebo Ríma, stala sa hlavnou témou rozhovorov v rámci celej obchodnej hierarchie.

Ako by aj mala byť, bezpečnosť jednotlivca je prioritou číslo jeden, keďže podnikateľská komunita koná na základe starostlivo pripravených plánov.

Od dôkladnejších metód čistenia a upraveného pracovného času až po delené pracovné priestory a rezerváciu pracovných stolov cez aplikáciu nedošlo k zníženiu pohodlia. Taktiež prudko stúpal dopyt po termovíznych kamerách a stále viac zákazníkov má záujem o technológiu spoločnosti Ricoh, aby mohli zmerať telesnú teplotu vracajúcich sa zamestnancov.

Nedávno som dostala otázku, čo mi v našej kancelárii v centre Londýna najviac chýba – jednoduchá otázka, na ktorú je ľahké odpovedať. Pre mňa sú nenahraditeľné neplánované interakcie. Všetci sme sa naučili niečo nové či už o podnikaní, klientoch alebo priemysle počas „rozhovoru alebo prechádzke“ s kolegom. Aj keď debaty pri automate s nápojmi sa zdajú byť bezvýznamné, nenútené konverzácie na pracovisku často vedú k lepším vzťahom, nápadom a výsledkom. Konverzácia pri káve alebo na chodbe môže byť rovnako produktívna ako tá na pracovnom stretnutí alebo v zasadacej miestnosti.

Analýza z výskumnej skupiny Alpha Wise Morgana Stanleyho dokazuje, že francúzske spoločnosti sú na čele v rámci návratu zamestnancov späť na pracoviská. Vo Francúzsku sa do kancelárií vrátilo 83 percent zamestnancov, po ňom nasleduje Taliansko so 76 percentami, Španielsko so 73 percentami a Nemecko so 70 percentami. Na opačnej strane je Spojené kráľovstvo, kde sa do kancelárií vrátilo iba 34 percent zamestnancov.

I keď som plne ocenila extra čas strávený s rodinou a menej cestovania, uvedomujem si, že nie každý mal rovnakú skúsenosť. Sociálny aspekt práce v kancelárii by sa nemal nikdy podceňovať. Kto mohol vedieť, akým efektívnym sa preukáže byť pri pocitoch odlúčenia a podpore spolupatričnosti?

Taktiež by som sa rada vrátila do kancelárie, aby som ďalej využívala skutočne inkluzívnu kultúru našej spoločnosti Ricoh Europe. Nenechajte sa zmiasť, nedošlo k úbytku neuveriteľných platforiem a systémov, ktorými disponujeme. Vďaka našej vhodnej technológii, ako aj technológii našich partnerov, práca na diaľku už nepredstavuje problém. Naša aplikácia na správu zariadení Smart Spaces a aplikácia na rezerváciu pracovísk sa už uplatnili. Avšak pokiaľ ide o rozvoj skutočne rozmanitej a prosperujúcej kultúry, je vždy efektívnejšie, keď sme v tej istej budove.

Rovnako ako pri každom podobnom prípade, trik spočíva v jasnej a pravidelnej komunikácii so zamestnancami. Ako vedenie spoločnosti nikdy nemôžeme byť priveľmi empatickí. To znamená pochopiť a uznať pocity obáv a zmeny, ktoré mohli nastať v živote zamestnancov počas pandémie. Najlepšou cestou pre väčšinu spoločností sa zdá byť „zmiešané“ riešenie, ktoré umožňuje zamestnancom rozdeliť si pracovnú dobu na čas v kancelárii a doma.

Aj keď všetky cesty naprieč Európou momentálne nemusia viesť do kancelárií, je to nepochybne cesta k miestu, kde sme najspoločenskejší, najspontánnejší a najefektívnejší.

Kliknite sem, aby ste zistili, ako vám spoločnosť Ricoh môže pomôcť vytvoriť inteligentné a bezpečné pracovisko.

| O spoločnosti Ricoh |

Spoločnosť Ricoh posilňuje digitálne pracoviská pomocou inovatívnych technológií a služieb, ktoré umožňujú jednotlivcom pracovať inteligentnejšie odkiaľkoľvek.

Vďaka vycibreným znalostiam a organizačným schopnostiam, ktoré spoločnosť Ricoh rozvíjala počas svojej 85-ročnej histórie, je popredným poskytovateľom digitálnych služieb, správy informácií a riešení pre tlač a vizualizáciu navrhnutých na podporu digitálnej transformácie a optimalizáciu výkonnosti spoločnosti.

Skupina Ricoh, s hlavným sídlom v Tokiu, má významné prevádzky naprieč celým svetom a jej produkty a služby sa v súčasnosti dostávajú k zákazníkom v približne 200 krajinách a regiónoch. Na konci fiškálneho roku v marci 2022 dosiahla Skupina Ricoh celosvetový obrat vo výške 1 758 miliárd jenov (približne 14,5 miliardy USD).

Ďalšie informácie nájdete na stránkach www.ricoh.sk.

© 2022 RICOH COMPANY, LTD. Všetky práva vyhradené. Akékoľvek uvádzané názvy produktov sú registrovanými ochrannými známkami príslušných spoločností.

Kontakt pre médiá: 

Monika Pravdová

Marketing Executive

RICOH Slovakia s.r.o.

E-mail: monika.pravdova@ricoh.sk

Mobile: +421 948 461 159

www.facebook.com/RicohSlovakia/

https://www.linkedin.com/company/ricoh-slovakia/

https://www.instagram.com/ricoh.slovakia/

www.ricoh.sk