Ako by mala vyzerať kancelária budúcnosti
01.04.2021

Ako by mala vyzerať kancelária budúcnosti

By David Mills, CEO Ricoh Europe

Ricoh Europe, Londýn, 1. apríl 2021 – Prebiehajúca diskusia o dlhovekosti kancelárie sa blíži k poslednej fáze. Vieme, že jej úloha sa mení. Mali by sme tiež pochopiť, že je to nezvratné.

What the future office needs to look like
Údaje ukazujú, že záujem o kancelárie neutícha. Dopyt po vysokokvalitných, pohodlných a vyhovujúcich priestoroch naprieč európskymi mestami zostáva silný. CBRE, najväčšia spoločnosť poskytujúca realitné služby, v skutočnosti očakáva, že prenájmy kancelárií sa v roku 2021 obnovia, a opätovne sa potvrdí kľúčová úloha, ktorú kancelária zohrá v zmiešanom pracovnom prostredí.
Musí vyťažiť čo najviac z technologických investícií Celý svet podnikania si je hlboko vedomý toho, že pandémia urýchlila úsilie o digitálnu transformáciu, viac ako mohol ktokoľvek kedy predpovedať.

Je pravda, že zo začiatku bolo pre väčšinu ťažké prispôsobiť sa. Avšak mnoho sektorov, ako napríklad na tlač náročné právnické profesie, teraz pocítilo na pracovisku silu digitálnych nástrojov. Niektorí si dokonca po prvýkrát osvojili riešenia dokumentov na báze cloudu, napríklad Google Drive alebo Office 365. To sa nemusí zdať obzvlášť prelomové pre tie podniky, ktoré sú na svojej digitálnej ceste značne popredu. Je to však obrovský posun pre chod spoločností, ktoré sú ešte len na jej začiatku.

Nemalo by to ale zostať len pri tom. Skutočná sila týchto programov sa ukáže, keď ich integrujete do kancelárskeho priestoru prostredníctvom zariadení, ako sú inteligentné tlačiarne a tablety.
Kancelária budúcnosti by mala byť jednoduchým miestom - kde sú informácie okamžite prístupné a pracovné procesy dokumentov automatizované, nech sú zamestnanci kdekoľvek. Biometrické nástroje reagujúce na dlaň a odtlačky prstov by mohli byť kľúčom pre bezkontaktnú tlač na multifunkčných tlačiarňach s podporou cloudu. Nielenže to zaistí vyššiu bezpečnosť informácií, ale takisto to ušetrí množstvo času tým, že konverzia z papierovej do digitálnej formy bude jednoduchšia ako kedykoľvek predtým.
Fyzické priestory by mali byť inteligentné a intuitívne Väčšie spoločnosti s rozsiahlejším kancelárskym priestorom už môžu mať skúsenosti s nástrojmi pre postupy práce na báze cloudu. Možno však ešte nezistili, čo im môžu ponúknuť riešenia pre správu pracovísk.
Aj keď myšlienka umiestňovať digitálne displeje nad kávovar sa môže na prvý pohľad javiť čudná, vplyv na internú komunikáciu nemožno podceňovať. Digitálne značky sú interaktívne a dynamickým spôsobom sa dá okamžite upozorniť na správy. Ak sa vám niekedy stalo, že s kolegom sa vám prekrývali rezervácie miestnosti, pochopíte, prečo je slušný integrovaný softvér na rezerváciu miestností nevyhnutný aj na zníženie frustrácie zamestnancov.
Ale prečo zostávať len pri tom? Nástroje ako RICOH Spaces - cloudová platforma na vylepšenie pracoviska - môžu celé vaše pracovisko - od rezervácií stolov až po hľadanie ciest - zmeniť na digitálne. Tieto nástroje taktiež majú dostatočný priestor na to, aby sa v budúcnosti vyvíjali. Dočkáme sa jedného dňa toho, že pri vstupe do miestnosti budeme využívať technológie rozpoznávania tváre? To ukáže iba čas.

Prostredie musí podporovať spoluprácu, a to bezpečným spôsobom

Pre mnohé spoločnosti je v súčasnosti štandardom používať pri práci na diaľku nástroje na spoluprácu. Ale pre spoločnosti, ktoré chcú zlepšiť tímovú prácu a kreativitu, je potrebné tieto nástroje integrovať aj v rozmedzí štyroch stien kancelárie.

Video, hlasové a zobrazovacie nástroje, ako sú interaktívne tabule, sú pri vytváraní plynulého digitálneho pracovného zážitku značne popredu - čo umožňuje jednoduché zdieľanie skvelých nápadov medzi pracoviskami, domácimi kanceláriami a akýmikoľvek miestami, kde sa zamestnanci rozhodnú pracovať. Toto je základom našich riešení Smart Collaboration Rooms a Reactiv SUITE. Jedného dňa sa dokonca môžeme dočkať, že tieto nástroje sa rozšíria o prenos pomocou hologramov.
Napriek tomuto lákavému futuristickému pohľadu, zabezpečenie zdravých a bezpečných priestorov pre prácu bude vždy nevyhnutným predpokladom každej kancelárie. Napríklad diaľkové a bezkontaktné termovízne kamery majú vo svete po ochorení COVID-19 nový význam. Môžu pomôcť spoločnostiam lepšie zvládnuť riziko kooperatívnych prostredí a ochrániť zdravie zamestnancov identifikáciou tých, ktorí môžu byť chorí.

Nezabudnite selektovať a investovať s rozumom

Kľúčom k vybudovaniu ideálnej kancelárie budúcnosti je investícia do riešení, ktoré maximalizujú produktivitu a zároveň minimalizujú mrhanie miestom. Súvisí to aj s vytvorením priestoru pre vzrušujúce inovácie, ktoré môže budúcnosť priniesť. Ale to, ako sa to v skutočnosti vyvinie, bude závisieť od množstva rôznych faktorov, vrátane obchodného sektora a veľkosti spoločnosti – ako aj od toho, akú digitálnu úroveň už spoločnosť má.

V prípade kancelárie budúcnosti neexistujú univerzálne riešenia; ale urobiť to správne je rozhodujúce, aby sme zamestnancom umožnili pracovať čo najlepšie, nech sú kdekoľvek.
Kliknite sem a zistite, ako môže spoločnosť Ricoh pomôcť urýchliť vašu digitálnu transformáciu, vyriešiť problémy s kapacitou kancelárií a zaistiť bezpečnosť vášho pracoviska.

| O spoločnosti Ricoh |

Spoločnosť Ricoh posilňuje digitálne pracoviská pomocou inovatívnych technológií a služieb, ktoré umožňujú jednotlivcom pracovať inteligentnejšie odkiaľkoľvek.

Vďaka vycibreným znalostiam a organizačným schopnostiam, ktoré spoločnosť Ricoh rozvíjala počas svojej 85-ročnej histórie, je popredným poskytovateľom digitálnych služieb, správy informácií a riešení pre tlač a vizualizáciu navrhnutých na podporu digitálnej transformácie a optimalizáciu výkonnosti spoločnosti.

Skupina Ricoh, s hlavným sídlom v Tokiu, má významné prevádzky naprieč celým svetom a jej produkty a služby sa v súčasnosti dostávajú k zákazníkom v približne 200 krajinách a regiónoch. Na konci fiškálneho roku v marci 2022 dosiahla Skupina Ricoh celosvetový obrat vo výške 1 758 miliárd jenov (približne 14,5 miliardy USD).

Ďalšie informácie nájdete na stránkach www.ricoh.sk.

© 2022 RICOH COMPANY, LTD. Všetky práva vyhradené. Akékoľvek uvádzané názvy produktov sú registrovanými ochrannými známkami príslušných spoločností.

Kontakt pre médiá: 

Monika Pravdová

Marketing Executive

RICOH Slovakia s.r.o.

E-mail: monika.pravdova@ricoh.sk

Mobile: +421 948 461 159

www.facebook.com/RicohSlovakia/

https://www.linkedin.com/company/ricoh-slovakia/

https://www.instagram.com/ricoh.slovakia/

www.ricoh.sk