Ako by mala vyzerať kancelária budúcnosti
By David Mills, CEO Ricoh Europe

Údaje ukazujú, že záujem o kancelárie neutícha. Dopyt po vysokokvalitných, pohodlných a vyhovujúcich priestoroch naprieč európskymi mestami zostáva silný. CBRE, najväčšia spoločnosť poskytujúca realitné služby, v skutočnosti očakáva, že prenájmy kancelárií sa v roku 2021 obnovia, a opätovne sa potvrdí kľúčová úloha, ktorú kancelária zohrá v zmiešanom pracovnom prostredí.
Musí vyťažiť čo najviac z technologických investícií
Celý svet podnikania si je hlboko vedomý toho, že pandémia urýchlila úsilie o digitálnu transformáciu, viac ako mohol ktokoľvek kedy predpovedať.
Nemalo by to ale zostať len pri tom. Skutočná sila týchto programov sa ukáže, keď ich integrujete do kancelárskeho priestoru prostredníctvom zariadení, ako sú inteligentné tlačiarne a tablety.
Kancelária budúcnosti by mala byť jednoduchým miestom - kde sú informácie okamžite prístupné a pracovné procesy dokumentov automatizované, nech sú zamestnanci kdekoľvek. Biometrické nástroje reagujúce na dlaň a odtlačky prstov by mohli byť kľúčom pre bezkontaktnú tlač na multifunkčných tlačiarňach s podporou cloudu. Nielenže to zaistí vyššiu bezpečnosť informácií, ale takisto to ušetrí množstvo času tým, že konverzia z papierovej do digitálnej formy bude jednoduchšia ako kedykoľvek predtým.
Fyzické priestory by mali byť inteligentné a intuitívne
Väčšie spoločnosti s rozsiahlejším kancelárskym priestorom už môžu mať skúsenosti s nástrojmi pre postupy práce na báze cloudu. Možno však ešte nezistili, čo im môžu ponúknuť riešenia pre správu pracovísk.
Aj keď myšlienka umiestňovať digitálne displeje nad kávovar sa môže na prvý pohľad javiť čudná, vplyv na internú komunikáciu nemožno podceňovať. Digitálne značky sú interaktívne a dynamickým spôsobom sa dá okamžite upozorniť na správy. Ak sa vám niekedy stalo, že s kolegom sa vám prekrývali rezervácie miestnosti, pochopíte, prečo je slušný integrovaný softvér na rezerváciu miestností nevyhnutný aj na zníženie frustrácie zamestnancov.
Ale prečo zostávať len pri tom? Nástroje ako RICOH Spaces - cloudová platforma na vylepšenie pracoviska - môžu celé vaše pracovisko - od rezervácií stolov až po hľadanie ciest - zmeniť na digitálne. Tieto nástroje taktiež majú dostatočný priestor na to, aby sa v budúcnosti vyvíjali. Dočkáme sa jedného dňa toho, že pri vstupe do miestnosti budeme využívať technológie rozpoznávania tváre? To ukáže iba čas.
Video, hlasové a zobrazovacie nástroje, ako sú interaktívne tabule, sú pri vytváraní plynulého digitálneho pracovného zážitku značne popredu - čo umožňuje jednoduché zdieľanie skvelých nápadov medzi pracoviskami, domácimi kanceláriami a akýmikoľvek miestami, kde sa zamestnanci rozhodnú pracovať. Toto je základom našich riešení Smart Collaboration Rooms a Reactiv SUITE. Jedného dňa sa dokonca môžeme dočkať, že tieto nástroje sa rozšíria o prenos pomocou hologramov.
Napriek tomuto lákavému futuristickému pohľadu, zabezpečenie zdravých a bezpečných priestorov pre prácu bude vždy nevyhnutným predpokladom každej kancelárie. Napríklad diaľkové a bezkontaktné termovízne kamery majú vo svete po ochorení COVID-19 nový význam. Môžu pomôcť spoločnostiam lepšie zvládnuť riziko kooperatívnych prostredí a ochrániť zdravie zamestnancov identifikáciou tých, ktorí môžu byť chorí.
V prípade kancelárie budúcnosti neexistujú univerzálne riešenia; ale urobiť to správne je rozhodujúce, aby sme zamestnancom umožnili pracovať čo najlepšie, nech sú kdekoľvek.
Kliknite sem a zistite, ako môže spoločnosť Ricoh pomôcť urýchliť vašu digitálnu transformáciu, vyriešiť problémy s kapacitou kancelárií a zaistiť bezpečnosť vášho pracoviska.